Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ce fac romanii online? Aproape 30% fac cumparaturi

Tags: cumparaturi online, romani, studiu, gfk

Acesta este rezultatul unui studiu dat publicitatii de catre institutul de cercetare de piata GfK Romania, care a investigat recent comportamentul utilizatorilor de internet fata de cumparaturile online.
Rezultatele arata ca 28% dintre utilizatorii de internet din mediul urban au facut cumparaturi online in ultimul an, iar aproximativ un sfert dintre cei care cumpara de pe internet fac asta cel putin o data pe luna.
Desigur, tinerii se afla printre cumparatorii cu cea mai mare predilectie pentru online. Astfel, achizitiile online sunt realizate mai des de catre cei cu varste cuprinse intre 18-24 ani (37%), iar adoptarea acestui comportament scade pe masura ce varsta creste, ajungand la 31% pentru cei cu varsta intre 25-34 ani si la 26% pentru intervalul 34-44 ani. S-a constatat de asemenea, ca locuitorii din Bucuresti si cei cu educatie superioara au facut intr-o proportie semnificativ mai mare cumparaturi online (36%, respectiv 40%).
De pe internet, romanii comanda in special produse electronice, electrocasnice, telefoane (44%), imbracaminte si accesorii vestimentare (28%), dar si produse de ingrijire personala (22%) sau carti, CD-uri, DVD-uri (22%).
In ceea ce priveste modalitatea de plata, de departe cel mai des folosita este plata ramburs, la primirea produsului (83%). Totusi, incep sa fie populare si platile online prin card bancar, acestea fiind pe locul al doilea ca metoda de plata utilizata in ultimele 12 luni de 28% dintre utilizatorii de internet.
Potrivit datelor ePayment, principalul procesator de plati online din Romania, in primele 10 luni ale anului 2011, romanii au cumparat online cu card bancar cu 14% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut. Majoritatea comenzilor au fost plasate in timpul saptamanii (81%), intre orele 10.00 – 18.00 (54%), 80% dintre comenzi provenind din Bucuresti. Predomina vanzarile de produse si servicii din sectorul turismului, telecomunicatiilor si serviciilor. Cu toate acestea, in 2011, cresteri semnificative fata de anul anterior s-au inregistrat pe segmentul vanzarilor online de flori (75%), carti (76%) si cadouri (64%).
Studiul GfK a fost realizat pe un numar de 671 de persoane, numar reprezentativ pentru utilizatorii de internet din mediul urban si are un grad de eroare +/- 3,7%.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii