Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cautarea aduce clienti mai buni decat social media?

Tags: marketing, cautare organica, atragere clienti, facebook, facebook lead

Social media au fost ca o povara ce s-a transformat in blestem pentru multe companii. Oamenii s-au obsinuit sa primeasca discount-uri pe retele de socializare, dare acestea creeaza rareori clienti loiali si afecteaza negativ valoarea acestor clienti, scrie entrprenuer.com.
Un studiu recent al Custora a masurat obiceiurile de cumparare ale 72 de milioane de cumparatori online si a aflat ca acei clienti care au dat peste un retailer prin intermediul cautarii organice cheltuiesc mai mult si fac mai des achizitii decat clientii care vin via alte canale, cum ar fi Facebook sau Twitter. Surprinzator, in 2013, Facebook si Twitter la un loc au fost responsabile pentru sub 1 procent de achizitii.
 
Asta inseamna ca trebuie sa renunti al social media? Bineinteles ca nu. Cei mai buni clienti ai tai sunt de departe mai valorosi decat niste clienti obisnuiti si ei pot veni si de pe social media.
 
Daca investesti deja timp si bani in social media, trebuie sa te gandesti sa reechilibrezi activitatile pentru a maximiza banii castigati. De exemplu, e bine sa te concentrezi mai mult pe Facebook decat pe Twitter, deoarcee, conform Custora, fiecare Twitter lead produce doar 75% din valoarea unui Facebook lead si doar jumatate din valoarea unui lead de cautare organica.
 
Informatii Custora sunt insa incomplete, pentru ca masoara doar ultima miscare a clientului inainte de achizitie. Social media sunt rareori ultimul pas. Un client aude adesea despre un brand pe retelele de socializare si apoi il cauta online. Nu este deci surpinzator ca, cel mai adesea, cautarea primeste credit pentru gasirea clientului.
 
Companiile destepte trebuie sa combine aceste canale. De exemplu, continutul blogului companiei poate crea lead-uri de cautare si poate ajuta si la conversirea prospectilor pe social media. Pe de alta parte, social media pot ajuta la atragerea clientului pe blog si la initierea unor conversatii despre companie. Foarte putine companii pot aplica eficient o strategie pe un canal unic.
 
Nu uita si ca social media influenteaza modul in care facem cautarea. Inainte sa cautam orice, cautam referinte despre un produs in randul prietenilor, colegilor, cunostintelor. De altfel, majoritatea motoarelor de cautare iau din ce in ce mai mult in considerare rrelevanta, autenticitatea si incredrea cand furnizeaza rezultatele cautarii. Iar social media furnizeaza o masurare a acestor factori. 
 
In concluzie, cautarea organica si retelele de socializare converg. Nu este suficient sa te focalizezi pe una si sa uiti de celelalte. 

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii

0