Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Afla care este tipul de personalitate al clientului pe digital

Tags: marketing, marketing targetat, personalitatea consumatorului, tipuri de consumatori, social media, facebook

Odata ca niciodata, impartirea demografica a clientilor se referea doar la localizare, gen, varsta, venit si alte tipuri de date personale. In era informationala insa, nu ne mai putem limita la doar atat, spun cercetarile.
Conform unui nou studiu al Mastercard, retailerii ar trebui sa invete care este personalitatea online a consumatorilor, prin ce se caracterizeaza comportamentul online al clientilor, dorinta de a share-ui date si constientizarea modului in acre acestea sunt folosite. Aceste informatii sunt un indicator mai bun al modului in care retailerii si marketerii pot targeta si cum pot implica clientii online si offline.
 
Studiul a aratat ca fiecare consumator are un anume ADN digital, intrand in una din urmatoarele categorii:
 
1. Open Sharers
 
acestia reprezinta 21% dintre consumatorii online. Se simt confortabil sa partajeze informatii, mai ales daca primesc ceva la schimb (o reducere, de exemplu). Acceseaza frevent social media (45% intrand zilnic pe Twitter, 83% pe Facebook si 64% pe Google+).
 
2. Simple Interactors
Acestia ajung la 21% dintre consumatorii online. Socializeaza mult online, dar nu sunt specialisti in domeniul tehnologiei. Recunosc marketingul targetat, dar nu considera ca propriile date au suficienta valoare, deci nu ii preocupa. Desi 80% dintre Simple Interactors cauta produse online si citesc recenzii ale acestora, 63% dintre ei cumpara din magazine fizice.
 
3. Solely Shoppers
 
Acestia reprezinta 21% dintre consumatorii online. Sunt mai informati cumparatori online. Cauta produse onlin, citesc despre ele, dar fac si showrooming, vizitand magazinul si folosindu-si apoi telefonul inteligent pentru a compara preturile online. Insa doar 37% dintre ei isi dau seama ca datele lor personale au fost folosite pentru reclame targetate pe social media.
 
4. Passive Users
 
acesti 20% dintre consumatorii online sunt scepticii prin firea lor si nu vad valoarea utilizarii internetului. Intra mai rar pe social media si cumpara din magazinul fizic.
 
5. Proactive Protectors
 
Acestia reprezinta 17% dintre consumatorii online. Ei isi protejeaza confidentialitatea datelor si sunt foarte atenti la cine le acceseaza informatiile. Sunt constienti de marketingul targetat si ii evita pe marketeri, nefolosind retelele de socializare.
 
Pentru retaileri, cele mai importante categorii sunt Open Sharers si Solely Shoppers. 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii