Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Activitati care te omoara incet

Tags: dezvoltare personala, stresul omoara, statul pe scaun, simtul umorului, viata lunga

Cu totii vrem sa traim mai mult, mai sanatos, dar exista pericole ascunse peste tot in jurul nostru. Iata doar cateva din multele lucruri pe care le facem zilnic si care ne reduce speranta de viata.
1. Statul pe scaun.
 
Iata o veste proasta pentru cei care merg la birou. Chiar daca faci regulat sport, perioadele lungi de inactivitate sunt nesanatoase. Un studiu publicat in 2012 in revista BMJ Open estimeaza ca persoanele care reduc statul excesiv pe scaun la mai putin de trei ore pe zi pot sa-si lungeasca viata cu inca doi ani.
 
2. Dormitul prea mult.
 
Daca dormi prea putin, este, bineinteles, rau pentru sanatate (si te face si sa te ingrasi), dar si daca dormi prea mult ai de suferit. O trecere in revista a studiilor privind somnul a demonstrat ca persoanele care dorm peste noua ore pe noapte se confrunta cu un risc cu 41% mai mare de a dezvolta probleme cu inima decat cele care dorm sapte pana la opt ore pe noapte.
 
3. Uitatul intr-una la ecran.
 
Cercetarea publicata de revista Colegiului American de Cardiologie sugereaza ca mai mult de patru ore pe zi in fata ecranului, fie el de calculator, fie de televizor, creste riscul de atac de cord si de atac cerebral cu 113%. Un alt studiu publicat in BMJ Open estimeaza ca reducerea timpului in fata ecranului la mai putin de doua ore pe zi adauga 1,4 ani la speranta de viata.
 
4. Medicamente luate pentru boli care nu ameninta viata.
 
Daca iei medicamente pentru insomnie sau anxietate iti scazi speranta de viata. Intr-un studiu aplicat pe o durata de 12 ani si publicat in Journal of Psychiatry din Canada, oamenii de stiinta au descoperit ca persoanele care nu iau astfel de medicamente au o rata de mortalitate cu 5% mai mica decat ceilalti.
 
5. Lipsa simtului umorului.
 
Rasul are o lista lunga de beneficii, printre care amplificarea sistemului imunitar si reducerea stresului. Rasul ajuta si la arderea caloriilor.
 
6. Naveta lunga.
 
Nu numai ca naveta consuma mult timp din zi, dar ea iti mananca si din viata. Se pare ca cei care fac o naveta ce dureaza peste 30 de minute mor mai repede. Poate pentru ca asta presupune mai putin timp pentru sport si somn (elemente de baza ale unei vieti lungi si sanatoase).
 
 
Am auzit cu totii ca stresul face rau la sanatate, dar cercetarea publicata in Proceedings of the National Academy of Sciences arata ca ne modifica ADN-ul. Prin comparatie cu persoanele mai putin stresate, participantii la studiu suferinzi de stres cronic aveau teleomerii mai scurti, adica acele portiuni terminale ale cromozomilor care amana degradarea genelor in timp.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii