Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Sa cumpere sau nu? Ce gandeste clientul inainte de achizitie

Tags: decizie de cumparare, achizitie produs client, nevoi client, evaluare produs

Sa ne imaginam urmatoarea situatie: Matei decide sa cumpere un nou laptop si merge la un magazin aflat aproape de el. Managerul magazinului ii arata cele mai noi modele si, dupa cateva minute de gandire, Matei alege un model si il cumpara.
De ce a ales acesta un magazin din apropiere? Pentru ca avea nevoie de un nou laptop. De ce avea insa nevoie sa cumpere un nou laptop? Raspunsurile, in aceasta situatie, sunt variate:


- vechiul sau latop nu mai functiona cum trebuie;

- voia un laptop nou ca sa-si verifice e-mailurile personala de acasa;

- voia un laptop nou pe care sa-l daruiasca sotiei;

- avea nevoie de un laptop nou ca sa-si inceapa propria afacere.

In procesul de achizitionare, clientul parcurge mai multe etape:

1. Necesitate

2. Informarea

3. Evaluarea alternativelor

4. Achizitia produsului

5. Evaluarea produsului achizitionat


Cea de-a doua etapa se regaseste, de regula, in situatiile in care se doreste achizitionarea unor produse mai scumpe si nu a unor produse de consum imediat. Aceste informatii pot fi colectate din surse proprii, din reclame, din surse publice sau din experienta personala prin utilizarea anterioara a unui produs similar. Astfel de informatii ne ajuta sa simplicam procesul de decizie si sa raspundem eficient nevoilor clientului.

Analizand ofertele existente pe piata, clientul compara produsul pe care i-l ofera afacerea noastra. Este bine sa tinem cont de faptul ca astazi aceasta comparatie se poate face in doar cateva minute prin intermediul Internetului. Daca avem un magazin online, trebuie deci sa avem grija sa furnizam nu doar informatii complete, ci si date prezentate intr-o maniera care sa il convinga pe client ca alegerea produsului nostru va fi cea mai buna decizie.

Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 1 comentarii

Adrian Popescu 15-Iun-2012 23:11:20
Dragi clienti , incercati sa fiti mai perspicace decit dobitocii care incearca sa va vinda ceva . Voi faceti obiectul de studiu pentru niste dobitoci care maninca piine din asta pe cind ei nu fac obiectul nostru de studiu . Toti incearca sa ne vinda ceva si cauta orice mijloace josnice ca sa ne influenteze decizia de cumparare . Fiti stapinii absoluti ai banilor pe care ii aveti in buzunar si nu ii dati pe orice prostie caci daca faceti lucrul acesta vor trai multi dobitoci in urma unui asemena act necugetat .

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii

0