Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ce avem de invatat din esecul RIM

Tags: rim, research in motion, blackberry, esec, smartphone, lectii de invatat, concurenta, schimbare, faliment

Probabil ati auzit ca Research in Motion este in prag de faliment. Compania canadiana, care a dat nastere celebrului smartphone BlackBerry a anuntat o pierdere trimestriala de 518 milioane de dolari si a renuntat recent la 5.000 de angajati. Cum s-a ajuns aici? Si mai important: ce putem invata din istoria acestui esec?
1. Nu iti ignora concurenta. Aceasta a fost greseala majora care a adus compania in pragul falimentului. In anul 2007, atunci cand compania a vandut peste 20 de milioane de smartphone-uri BlackBerry si se afla in culmea succesului, aceasta nu a luat in serios amenintarea venita din partea Apple, care sustinea ca pregateste un smartphone care va distruge BlackBerry. Rezultatul? BlackBerry detine in prezent doar 6,2% din piata, in timp ce Apple detine 23% si sistemul Android – un coplesitor 59 la suta.
 
2. Liderii ar trebui sa ramana uniti. Pana la inceputul acestui an, RIM a fost condusa de doi CEO: Mike Lazaridis si Jim Balsillie. Acest lucru a creat confuzie, in special deoarece era nevoie ca ambii directori sa fie de acord cu o anumita decizie. Era aproape imposibil sa se ajunga la un consens, iar acest lucru a impiedicat orice incercare de inovatie. Mai mult, cei doi CEO lucrau in birouri separate si se intalneau foarte rar.
 
3. Nu fugi de schimbare. RIM a asteptat cu siguranta prea mult pana s-a hotarat in cele din urma sa isi actualizeze linia de smartphone-uri. Intre timp, consumatorii s-au indreptat catre smartphone-urile mult mai ergonomice care rulau Android si iOS.
 
4. Nu te abate de la ceea ce conteaza cu adevarat
Daca scopul principal este sa iti cresti afacerea, atunci nu iti poti permite sa iti fie distrasa atentia. Lazaridis, unul din cei doi CEO ai companiei, era implicat in alte doua afaceri, in timp ce Balsillie juca hochei. In perioada decisiva 2006 – 2009, atunci cand RIM ar fi trebuit sa se concentreze asupra concurentei si dezvoltarii de noi smartphone-uri, directorii companiei erau prea ocupati cu alte afaceri, neimportante.

Sursa: Entrepreneur
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii

0