Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Shama Kabani: Ce putem invata despre marketing de la cele mai vechi triburi din lume

Tags: branding, shama kabani, triburi, marketing, platformele, simbol, ritualuri loialitate, brandurile

Pe blogul personal, Shama Kabani, una dintre cele mai de succes tinere antreprenoare in domeniul tehnologiei si al social media, scrie despre cat de mult am putea invata legat de marketing si branding de la cele mai vechi triburi din lume.

E adevarat ca, atunci cand stim sa privim, reusim sa invatam foarte mult de la tot ce se afla in jurul nostru si ca nu e nevoie sa trecem singuri prin anumite experiente doar pentru a trage unele invataminte.

Astfel, iata care sunt cele trei lectii despre care scrie Shama Kabani:

1. Arta de a povesti e un element esential. Ca oameni, ne nastem povestitori, scrie aceasta, amintind ca sinonim cu a povesti este si ritualul acestor triburi ai caror membri se aduna in jurul focului si asculta povestile care se transmit din generatie in generatie.

Platformele de azi, adauga Shama, ne permit luxul de a face ca povestea noastra sa fie auzita de milioane de oameni. Cu toate acestea, mediul nu e un inlocuitor al mesajului, in sensul ca povestea noastra tot trebuie sa fie puternica, trebuie sa atraga oamenii, sa le capteze atentia si sa ii faca sa o impartaseasca si altora.

2. Dorinta de apartenenta si de identitate. In cultura indigena, tribul asigura caminul. Grupul reprezinta astfel o extensie a familiei si, ceea ce e mai important, ii ofera individului o identitate. Cand era inca studenta, Shama Kabani a invatat ca oamenii folosesc social media, in primul si in primul rand, pentru a-si expune propria personalitate.

Ceea ce poate fi catalogat initial drept narcisist, este ceva ce nu recunoastem in general ca fiind astfel deoarece fiinta umana are dorinta innascuta de a exprima cine este, in contextul in care doar prin exprimare si reactiile pe care le primim reusim sa interactionam cu ceilalti. Tehnologia  nu a facut astfel decat sa creeze un mediu accesibil care faciliteaza aceasta nevoie.

3. Ritualul este un ingredient-cheie din construirea unei comunitati. Acestea sunt puternice deoarece joaca rolul de simbol pentru ceva grandios. Pot sa uneasca si sa construiasca loialitatea. Brandurile care astazi creeaza si sustin astfel de ritualuri sunt cele care castiga cea mai mare parte din cota de piata.


Foto: intercontinentalcry.org
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii