Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Secretele brand-urilor care ne-au castigat increderea

Tags: brand, incredere, studiu, coca-coal, amazon, nike, starbucks

Desi poate nu au cele mai mari vanzari sau cea mai buna cota de piata in industriile din care provin, brand-urile care sunt cele mai credibile si iubite in momentul de fata au creat un anumit tip de relatie cu proprii clienti prin intermediul unor experiente care declanseaza raspunsuri viscerale, scrie entreprenuer.com.
Specialistii in branding vorbesc despre accentul pus pe crearea unor relatii emotionale cu clientii, tocmai pentru ca acestea sunt extrem de puternice, dar si functioneaza, atragand rezultate masurabile.

Va prezentam in continuare cateva tactici folosite de branduri renumite si iubite care pot fi aplicate de orice business.

1. Personalizarea: Amazon
Renumitul retailer oline face tot posibilul ca accesibilitatea produselor, functionalitatea si experienta clientului sa fuzioneze pentru a crea un brand puternic in care clientii au incredere.

Amazon.com ne ofera o experienta de cumparare superioara, prin prezentarea a milioane de produse, acces nelimitat, tehnologie de cautare inovatoare, recenzii ale clientilor si multe alte resurse care sa asigure informatii de calitate.

Cumparatorii isi pot administra timpul mult mai bine, caci pot comanda printr-un simplu clic. Increderea este castigata si prin ajutorul dat la luarea deciziilor, caci pe site sunt afisate recenziile si topurile celor care au achizitionat anterior produsele de care sunem interesati. 

2. Vindem fericire: Coca-Cola
Raze de soare reci ca gheata. Pauza care ne racoreste. Viata are gust. Inca de la debut, promisiunea celui mai mare producator de bauturi racoritoare din lume a fost aceea de a-i incanta pe consumatori. Tot ce face acesta este inspirat de ideea de a promova si crea fericire. Coca-Cola promoveaza acest mesaj prin toate punctele de contact cu clientu, de la Facebook la automate, condimentandu-si toate produsele cu incantare si spontaneitate.

3. Respecta-ti promisiunea: FedEx
Cocentrandu-se la maximum pe fiecare sarcina in parte, FedEx si-a creat o identitate corporatista puternica. Deloc suprinzator, compania a punctat foarte bine la categoria abilitate, in special pentru ca este in masura sa realizeze ceea ce promite si datorita eficientei operatiunilor sale.

Pe langa serviciile fiabile, brand-ul s-a implicat si in campanii de succes, atragandu-si aprecierea clientilor. FedEx recunoaste ca munca lor nu are in vedere doar logistica mutarii unor pachete sau cutii. Continutul acestora are o mare legatura cu viata, valorile si viitorul clientilor.

Acesta este mesajul pe care FedEx il transmite clientilor prin programele de fidelizare si prin canalele social media. 

4. Cum sa fii in pas cu moda si sa te distrezi in acelasi timp: Apple
Ce alta companie face ca publicul si presa sa astepte cu sufletul la gura lansarea unui nou produs de-al sau? Oricare ar fi produsul Apple, consumatorii au incredere ca va fi "inteligent" si atractiv si ca le va imbunatati capacitatea de comunicare, munca si timpul liber. In plus, se vor distra in toate etapele utilizarii produsului.

Pe langa faptul ca Apple s-a bazat intotdeauna pe creativitate, brand-ul a impulsionat relatiile emotionale prin crearea magazinelor care hranesc colaborarea si transparenta dintre clienti si personal. Angajeaza persoane empatice pe care nu le evalueaza in functie de vanzari. Magazinele sunt locurile unde se demostreaza practic filosofia brand-ului: mese mari, spatii ample pereti de sticla, vanzatori buni cunoscatori ai secretelor Apple, toate armele necesare pentru a le permite oamenilor sa cumpre fara a sta la coada.

5. Atitudine proactiva: Nike
Pe site-ul sau, Nike isi anunta misiunea de "a inspira orice atlet din lume", adaugand ca, "daca ai corp, esti atlet".

Acest mesaj inspirational si directionarea lui catre absolut toata lumea care conecteaza compania de consumatorii de peste tot. Nike este un nume cu rezonanta pentru atleti si pentru oamenii obisnuiti, in egala masura.

Un alt punct tare este constanta revolutionare a produselor si introducerea de tehnologii noi, cum ar fi Nike Air cushioning si materialele Dri-Fit.

Cand inovezi, consumatorii au mai mare incredere in tine, caci au impresia ca stii ce faci. In plus, cofondatorul companiei, Phil Knight, este inca implicat in activitatea acesteia, ceea ce asociaza brand-ul cu ideea de consecventa, soliditate.

6. Crearea legaturilor: Starbucks
Dupa ce a avut mult de suferit acum cativa ani, cel mai mare retailer de cafea din lume s-a reintors la promisiunea originala, aceea de a aduce oamenii impreuna. De la accesul Wi-Fi la muzica ambientala, de la mesele mari la spatiile pentru sedinte, restaurantele companiei sunt construite pentru a permite interactiunea clientilor.

Articolul se bazeaza pe rezultatele unui sondaj efectuat de Values Institute si citat de entreprenuer.com. Studiul a intervievat 1.220 de consumatori americani care au fost rugati sa evalueze gradul de incredere in doua brand-uri diferite, selectate aleatoriu, folosind o scala in cinci puncte de la "neimportant" la "extrem de important". Au fost identificate cinci valori care influenteaza increderea intr-un brand oarecare: abilitatea (performanta companiei); preocuparea (grija fata de consumatori, angajati si comunitate); conexiunile (impartasirea valorilor consumatorilor); consecventa, rezistenta (fiabilitatea produselor/ serviciilor) si sinceritatea (deschidere si onestitate).


 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii