Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Descopera: 5 tipuri de cumparatori si relatia lor cu discount-ul

Tags: management si marketing, consumatori, reducere, discount, oferte, produse, brand

Ai crede ca toata lumea alearga innebunita spre magazinul tau atunci cand produsele tale sunt la reducere sau ca toti clientii vor da buzna pe magazinul online ca sa cumpere toate categoriile la oferta.
Realitatea analizata arata insa cu totul altfel: nu toata lumea se va napusti atunci cand vei striga in gura mare: "Cu -30% mai ieftin!". Mai mult, pe unii oameni chiar nu ii deranjeaza sa scoata mai multi bani din buzunar atata vreme cat produsul indeplineste ceea ce promite.

Un studiu facut de Experian Marketing Service si preluat de Mashable.com mentioneaza ca, nu de putine ori, ambianta unui magazin, brandul si serviciile oferite pot conta mult mai mult decat pretul.  In plus, s-a constatat ca circa 40% dintre cumparatorii din Statele Unite nu sunt dispusi sa isi schimbe comportamentul la achizitii din cauza unui discount.

John Fetto, analist in cadrul Experian, spune ca este esential ca un om de vanzari sa stie ce clienti vor o oferta si ce clienti vor fi, dimpotriva, "alungati" de o reducere.

Iata cele 5 tipuri de cumparatori care se comporta diferit atunci cand au de-a face cu un produs cu pret redus:

1. Vanatorii de oferte: Cu varsta, in general, de peste 55 de ani, acestia vaneaza promotiile, reducerile, ofertele. 63% dintre acestia se duc direct la raionul cu reducerile. Nu sunt printre cei mai activi clienti in online asa ca prefera ofertele din magazinele fizice.

2. Pasionatii de oferte. Media de varsta a acestora e de 49 de ani si desi adora sa profite de un discount, sunt devotati brandului. Aproximativ 57% vor fi astfel convinsi cu mare greutate sa intre intr-un magazin nou sau sa incerce un brand nou doar fiindca au primit un cupon sau o reducere.

3. Cei care accepta, dar nu cauta oferte. Aceasta categorie de consumatori e reprezentata de clienti care sunt cunoscatori ai brandurilor pe care le cumpara. Vor accepta o oferta daca li se ofera, insa nu obisnuiesc sa vaneze promotii. Sunt dispusi sa testeze magazine noi, produse noi, aplicatii noi.

4. Indiferenti in fata ofertelor. Circa 30% dintre adulti raman indiferenti in fata promotiilor si a reducerilor. Dintre acestia, peste jumatate fac cumparaturi numai atunci cand au nevoie de un produs anume si nu sunt interesati de oferte. Tocmai de aceea e important ca o companie sa stie si sa nu promoveze astfel de oferte in directia unor oameni care nu sunt, din start, interesati.

5. Resping ofertele. Acesti cumparatori au venituri peste medie si nu se lasa furati de magia ofertelor. Avantajele oferite de un produs, serviciile si brandul sunt mult mai importante decat pretul astfel ca o oferta adresata acestui tip de client nu e cea mai buna idee.
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii