Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Culorile si obiceiurile de consum

Tags: marketing, puterea culorilor, influentarea consumatorului

Te-ai intrebat vreodata de ce Facebook are un logo pe fundal albastru? Raspunsul este cat se poate de simplu: Mark Zuckerberg este daltonist, ceea ce inseamna ca albastrul este culoarea pe care o distinge cel mai bine, scrie The New Yorker.
Aici nu este vorba despre nicio strategie de marketing, dar majoritatea brandurilor nu fac alegeri aleatoare, ci vor sa se foloseasca cat mai mult de cel mai dezvoltat simt uman. Stiati ca 90% din decizia de cumparare a unui produs se bazeaza pe culoarea acestuia?
 
The Logo Company a descris cateva culori si de ce companiile aleg sa se asocieze cu ele.
 
Negrul defineste calitati precum precizia, credibilitatea, puterea, intensitatea, profesionalismul sau acuratetea, fiind asociat, de cele mai multe ori, cu companii din domenii precum constructii, moda, financiar, marketing sau industrie. 
 
Verdele sugereaza naturaletea, tineretea, grija, educatia, ecologia si este atribuit medicinei, stiintei, guvernelor, turismului sau resurselor umane.  
 
Albastrul inspira credibilitate, curatenie, concentrare, profesionalism, putere, fiind destinat medicinei, ingrijirii sanatatii, domeniului high-tech, tehnologiei informatiei sau corporatiilor. 
 
Logo-ul companiilor Apple, Wikipedia sau Nike incearca, prin asocierea negrului cu gri, sa inspire echilibru. 
 
Logo-urile de culoare verde de la Android, Animal Planet sau Monster vor sa induca o stare de calm, pe cand logo-urile albastre de la Dell, Oreo, Oral-B sau Facebook vor sa-si demonstreze potenta si increderea. 
 
Yahoo, Barbie sau T-mobile vor ss reflecte creativitatea prin culoarea mov, Coca-Cola, CNN sau Lego incearca, prin culoarea rosie, sa inspire tinerete, curaj si entuziasm, Fanta si Mozilla, prin culoarea portocalie - increderea, siguranta, iar galbenul lui Nikon, Subway sau Ferrari vrea sa confere optimism si claritate



 
Infografic de The Logo Company 

Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii

0