Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Triunghiul de aur al community engagement-ului

Tags: marketing, social media, community engagement, oameni, implicare, cauze sociale

Auzim tot timpul urmatoarea propozitie: social media inseamna implicare, engagement. Social media vor sa construiasca increderea oamenilor, sa comunice cu acestia, sa le spuna cine este brandul. Toate bune si frumoase, dar ce facem daca avem un distribuitor de masini, cine ar vrea sa auda ce melodii ii plac sau la ce se gandeste dimineata?
Este important deci sa retinem ca nu toate teoriile despre ceea ce merge in retelele de socializare se aplica fara discriminare indiferente de specificul brandului. Industria auto este un alt tip de animal, asadar si engagement-ul terbuie sa fie abordat diferit.
 
Engagement-ul nu se poate construi decat in jurul a ceva care pasioneaza comunitatea. Sigur, putem vorbi despre vreme, dar, daca luam in calcul o cauza, o pasiune sau un stil de viata, ajugem mult mai departe, creand un tip ed conexiune care va atrage mai multe vanzari.
 
Ajungem asadar la adevarata putere a triunghiului de aur al community engagement-ului. Continuam cu exemplul distribuitorului de masini: in loc sa conectam distribuitorul auto (A) cu comunitatea (B), il conectam cu un obiect social (C). Si asta pentru ca, fiindca comunitatea este deja conectata cu obiectul social (C), va aparea o conexiune naturala intre distribuitorul (A) si comunitate (B).
 
De fapt, totul incepe sa arate ca o regula de functionare in societate care spune ca oamenii vor incepe sa faca lucruri pe care ii vad pe alti facand. Exista si legea conformitatii care spune ca un grup este format din persoane cu aceleasi atitudini, credinte si comportamente.
 
Un obiect social este un element conversational care genereaza conversatii si actiuni in jurul lui. Toate obiectele sociale au trei lucruri in comun:
1. valoare conversationala: oamenii vor sa vorbeasca si sa aiba conversatii cu persoane conectate cu un obiect social;
2. aduce oamenii laolalta: oamenii vor sa fie in preajma altor oameni care sunt conectati cu un obiect social. Sse simt ca membri ai unei comunitatii;
3. atrage discutii interesate: oamenii simt dorinta de a le spune altora, care poate nu stiu despre un anume obiect social, informatii care sa-i faca sa-si doreasca sa devina membri ai comunitatii.
 
Exista trei tipuri de obiecte sociale:
cauza
pasiune
stil de viata.
 
Conectand distribuitorul de masini de un obiect social care genereaza inerent atractie si conversatii, comunitatea din jurul acelui obiect va incepe sa aiba sentimente prietenesti fata de distribuitor.
 
Sa luam exemplul educatiei egale pentru toti sau a luptei impotriva cancerului. Ambele sunt obiecte sociale si toata lumea vorbeste despre ele. Daca distribuitorul de masini se poate ralia unei campanii pe una din aceste cauze, vor exista multi care sa i se alature. Ce ziceti de o campanie prin care un procent de vanzari va merge spre o organizatie nonprofit?
 
Ganditi-va la asta si spuneti-ne daca avem dreptate.
 
 sursa foto: www.sxc.hu
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii

0