Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Pe cine sa nu angajezi ca social media manager

Tags: marketing, social media, social media manager, community manager

Multe companii care incearca sa construiasca o comunitate pentru brandul lor pe social media nu au inteles ca este vorba despre o slujba full-time. Faptul ca toate lumea are cont si stie cum sa-l foloseasca nu inseamna ca este si in masura ca construiasca si sa administreze o comunitate.
Multe companii care vor sa angajeze un community manager se orienteaza dupa prezenta acestuia pe retele, dupa numarul de prieteni, ca fiind criteriul cheie pentru acest rol. 
 
De fapt, numarul de prieteni pe Facebook, de exemplu, si cat de activa este persoana pe reteaua de socializare nu au nimic in comun cu abilitatea ei de a administra o comunitate de business. 
 
Pentru a nu angaja omul nepotrivit, evita capcanele de mai jos:
 
1. Nu angaja o persoana care este in firma pe o perioada limitata sau un student.
 
Pare alegerea ideala: il platesti, este suficient de tanar pentru a intelege social media si pentru a nu cere sa fie promovat. Dar social media sunt o afacere serioasa si community managerul este purtatorul tau de cuvant online. Nu vrei sa-ti lasi reputatia pe mainile unui novice. O simpla greseala te poate arunca intr-o criza de social media, ceea ce nu este usor de solutionat si ii poate dauna brandului.
 
2. Nu-l angaja pe baiatul de la IT.
 
Ai pe cineva in firma care se pricepe la partea tehnica a retelelor de socializare, stie cum sa infiinteze un cont, sa adauge widget-uri si, in general, ce inseamna fiecare caracteristica a relationarii de acest tip. Pare candidatul perfect, asa-i? Dar stie sa managerieze o comunitate? Caci asta este abilitatea pe care o urmaresti.
 
3. Nu angaja un guru social media.
 
Fa urmatorul experiment: intra pe LinkedIn si afla cine si-a trecut social media la sectiunea de abilitati. Vei gasi multi candidati. Multi sunt jurnalisti, programatori, designeri grafici, editori etc. care nu au experienta in social media marketing sau in community management. Multi se autointituleaza guru fara a avea experienta relevanta. Si asta se intampla pentru ca social media este un titlu interesant, sexi si sunt multe companii care angajeaza personal pentru departamentele de social media fara a aplica criteriile corecte.
 
4. Nu angaja personaje cunoscute in online
 
Exista multi utilizatori de Facebook sau de Twitter care sunt cunoscuti pentru activitatea lor si au multi prieteni/ fani si followeri. Posteaza la fiecare trei minute, se implica in conversatii, postarile lor au share-uri si, in general, sunt cunoscuti. 
 
Crezi, prin urmare, ca ar fi niste community manageri grozavi. Adevarul este ca acestia isi construiesc un brand personal online pe baza propriilor caracteristici, cum ar fi simtul umorului, ceea ce nu este neaparat in linie cu imaginea de brand pe care ti-o doresti. 
 
Un community manager trebuie sa se poata adapta mai multor stiluri si sa interactioneze adecvat cu mai multe grupuri target. 
 
Cel mai probabil, daca angajezi un astfel de utilizator, el nu va fi dornic sa renunte la profilul sau, asa ca-l vei gasi de multe ori pe contul personal in loc sa-si faca treaba pentru tine.

Sursa foto: www.sxc.hu
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii

0