Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Managementul financiar al unei afaceri mici. Sau de unde ne vin durerile de cap

Tags: management si marketing, management financiar, plan de buget, costurile permanente, pretul produselor

Se spune ca ce nu te omoara te face mai puternic. Altfel spus, daca iesi viu din itele managementului financiar, cu siguranta vei fi un om de afaceri trecut prin focurile luptei.

Putem alege sa se ocupe altcineva de partea financiara a afacerii noastre, insa pentru inceput, tot noi va trebui sa ne gestionam cele mai multe aspecte legate de bani. Si, chiar si mai tarziu, nu avem voie sa nu stim cu ce se mananca un plan de buget.

Riscam sa avem goluri mari si pierderi la fel de mari, neconcordante si tot soiul de alte probleme daca nu ne facem un plan de cheltuieli, indiferent de sumele despre care vorbim. Iar experienta ne invata ca fara calcule precise nu vom reusi sa ne respectam bugetul si sa dezvoltam afacerea pe termen lung fara riscuri datorate neglijarii managementului financiar.

In prima faza, va trebui sa ne construim bugetul pornind de la niste cheltuielile pe care le vom avea in viitor. Intrebarile de mai jos ne vor fi de folos:

1. Cat de mult se poate vinde in primul an?

2. Cu cat vor creste vanzarile in urmatorii ani?

3. Care sunt factorii care vor determina pretul produselor?

4. Cat ne va costa sa producem?

5. Care vor fi costurile permanente (de productie)?

6. De cati angajati va fi nevoie si cu cat vor fi platiti? Care va fi salariul nostru? Ce beneficii oferim? Cat vor fi taxele la stat si indemnizatiile pentru somaj?

7. Care vor fi utilitatile si cat vor costa?

8. De ce echipament va fi nevoie pentru a incepe afacerea? Cat va costa?

9. Vom face imprumuturi? Cat vom imprumuta?

Multe dintre softurile necesare crearii unui buget se pot achizitiona online. Strictetea in ce priveste respectarea bugetului creste odata cu afacerea.

Planul general va fi impartit in sectiuni mai mici pana ce vom sti, luna de luna, unde merge fiecare suma in parte, cati bani intra in firma si cum functioneaza orice alte aspecte legate de bani.

Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii

0