Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

7 tipuri de fani pe social media si cum sa interactionezi cu ei

Tags: marketing, social media marketing, fan, notorietatea brandului

Daca incerci sa contruiesti o mai buna pozitionare de marketing pe social media, este esential sa te conectezi cu fanii. Abilitatea ta de a vorbi cu fanii depinde de cum le intelegi comportamentul si de cat de repede inveti sa le vii in intampinare intr-o maniera profesionista.
Unii dintre fani pot fi loiali, recunoscatori sau entuziasti, pe cand altii sunt critici si enervanti. Indiferent de comportamentul lor, trebuie sa inveti sa interactionezi cu ei intr-un mod in care sa-ti protejezi si sa-ti intaresti brand-ul. 
 
Iata 7 tipuri de fani pe social media si cum sa interactionezi mai eficient cu ei:
 
1. Fanul care cauta promotii.
Cauta mereu cele mai bune afaceri pe care le poate face. Va fi mereu in cautare de promotii. Pune cupoane, ofera gratuitati si promotii de nerefuzat, in mod constant, si-l vei avea alaturi de tine pe termen lung.
 
2. Fanul tacut.
Acest tip de fan este cel care iti urmareste activitatea, dar nu se va face auzit. Majoritatea timpului, se va uita la ce faci, pentru ca si unii dintre prietenii lui fac asta, dar nu se va manifesta activ, intr-un mod care sa te avantajeze. Nu-ti face insa niciun rau. Pentru a-l activa, fa-ti site-ul mai atractiv, pune clipuri si imagini care sa trezeasca si cel mai adormit fan.
 
3. Fanul casual.
Acest tip de fan social media este cel care a mai fost implicat in trecut si continua sa se conecteze cu brand-ul tau, in parte datorita achizitiilor anterioare. El continua sa-ti creasca vizibilitatea datorita continuitatii sustinerii lor si recomandarilor pe care le fac in fata prietenilor. Pentru a-l face din casual activ, ofera-i produse si servicii mai creative si mai fresh.
 
4. Reclamantul.
Acest tip de utilizator social media este cel caruia ii place sa se planga. El nu este de fapt un fan sau un client activ. Raspunde-i profesionist si nu tipa si tu la el, Raspunde-i punctual cand vine vorba de chestiuni ce au in vedere produsele si serviciile tale. Poate ca o explicatie utila il va linisti si il va convinge sa renunte la a-ti mai ataca brand-ul. Nu incerca sa raspunzi la chestiuni care nu te privesc, pentru a evita complicatii inutile si irelevante pe viitor.
 
5. Membrul galeriei.
Acest tip de fan social media este o persoana careia ii place sa promoveze, sa aplaude si sa-ti recomande brandul. Din moment ce acest fan este activ in promovarea produselor si serviciilor tale, foloseste-l pentru a-ti recomanda brand-ul, oferindu-i oferte de rerefuzat. Acest tip de fan ajuta la cresterea bazei tale si a notorietatii brandului in comunitatea social media.
 
6. Clientul nemultumit.
Acest fan isi sharuieste deschis experientele negative. Iar lucrurile negative pe care un fan nemultumit le posteaza in comunitatea social media iti pot afecta reputatia si, prin urmare, trebuie sa reactionezi imediat. Monitorizeaza continuu pagina si raspunde la comentariile negative cu clarificari. Raspunsul rapid este esential pentru a reduce publicitatea negativa.
 
7. Loialul.
Loialul te va sprijini pana la capat. Iti va recomanda produsele si serviciile, fie online, fie offline si iti va apara brand-ul in fata detractorilor. Pentru a-l pastra langa tine, ofera-i daruri de apreciere. Este un bun important pentru afacere si trebuie sa-l tii aproape.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii