Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

5 moduri in care social media iti pot distruge afacerea

Tags: marketing, socil media, social media si afacerile, eforturi de marketing

Social media au devenit, fara putere de tagada, cea mai puternica platforma media. Le permit brandurilor si afacerilor sa comunice direct cu clientii, oricand si oriunde, A ajutat afacerile sa creasca mai mult si mai rapid ca nicicand.
Social media au dus insa si la decaderea catorva afaceri care, intr-un mod sau altul, au inteles gresit platforma de marketing, si-au distrus reputatia sau au cheltuit prea multi bani. 

Poate si tu cheltuiesti prea mult timp pe platforme pe care clientii nu le folosesc sau prea putin analizand datele necesare.

Iata cinci exemple care arata cum afacerile esueaza via social media:

1. Personalitatea ta pe social media nu este una care sa merite like.
Nu toate brandurile trebuie sa fie distractive si inteligente, cu replica pe buze. Trebuie insa sa fie primitoare, entertaining, sa arate ca nu vorbesc numai de business. Nu uita insa de audienta. Daca le oferi instrumente vitale pentru afacerile lor, nu partaja filmulete cu pisici.

Nu-ti predica punctele de vedere pe retelele de socializare. Daca lansezi controverse, multi iti vor intoarce spatele. 

2. Nu respecti regulile de 'social karma'.
Daca vrei sa primesti valoare, trebuie, in primul rand, sa o oferi. Majoritatea oamenilro cauta pe social media cateva lucruri simple: entertainment, informatie sau continut de partajat pentru a arata interesanti in fata prietenilor. 

Daca le dai asta, atragi clicuri, lead-uri si conversii.

3. Nu legi social media de vanzari.
Exista multe companii care au invatat pe pielea lor ca social media sunt esentiale pentru succesul de marketing. Isi aloca buget pentru social media fara a masura si a crea ROI.

Problema este ca majoritatea utilizatorilor nu se duc direct de pe Facebook sau Twitter pe site pentru a cumpara.

Daca folosesti Google Analytics, incearca sa masori conversiile pentru a vedea ce rol joaca social media in ciclul de vanzari.

4. Nu masori ceea ce conteaza.
Exista nenumarate instrumente de masurare utile pe social media. Cifrele astea sunt utile pentru a administra eforturile de marketing, dar nu duc direct la radacina problemei.

Trebuie sa identifici indicatorii cheie de performanta care sunt specifici afacerii. Numarul de like-uri nu este unul dintre ele. Poti avea milioane, dar niciun om care sa vorbeasca despre tine.

Alege mai bine rata de engagement (people talking about us/numar de like-uri). Fa apoi legatura cu traficul si conversiile de pe canalele social-media.

5. Crezi ca un angajat temporar poate face treaba buna pe social media.
In ciuda nenumaratelor dezastre, afacerile continua sa greseasca si sa foloseasca persoane necalificate. Poate studentul cu breton stie sa foloseasca Facebook-ul sau, dar o prezenta business este ceva cu totul diferit.

A patit-o chiar Crucea Rosie cand un angajat a publicat pe contul oficial de Twitter ca s-a imbatat la sediu, in loc sa posteze pe contul sau. 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii

0