Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Regula pe care a folosit-o Steve Jobs pentru a ne face sa ne indragostim de produsele Apple

Tags: marketing, steve jobs, apple, ipad, samsung galaxy s4

Dupa lansarea modelului Galaxy S4 de catre Samsung, actiunile companiei au scazut cu 5%, iar cele Apple au crescut pana la 23,16 dolari pe actiune. Poate pentru ca piata nu vede in Samsung un concurent veritabil pentru iPhone.
Aceeasi situatie s-a mai repetat si inainte. Actiunile Facebook au crescut la 32 de dolari bucata dupa ce compania a anuntat ca va dezvalui un mister. Din nefericire, odata ce misterul a foste lucidat (Graph Search), investitorii si analistii au fost dezamagiti, caci nu au inteles exact cum va avea loc monetizarea inventiei. Prin urmare, actiunile au scazut la 26 si apoi la 28 de dolari.

La fel s-a intamplat si in cazul RIM, la lansarea lui Blackberry 10, si la Nokia, cu telefoanele Windows.

Chiar si Apple a dezamagit piata dupa introducerea lui iPhone 5. 

Care este deci problema? De ce sunt atta de multe companii „inteligente” neinteligente cand isi anunta noile produse? Se pare ca au uitat tacticile de marketing ale lui Steve Jobs: promite putin si ofera mult.

Introducerea iPad-ului
Va amintiti cand a fost prezentat iPad-ul? Dupa ce produsul a fost anuntat, detractorii Apple au inceput sa vorbeasca despre ceea ce nu avea decat despre ec avea. “Cine are nevoie de iPad? Am un iPhone si un laptop. Cine mai cumpara si asta acum?”, se auzea din toate partile. Cea mai generoasa predictie se ridica in jurul vanzarii a 7 milioane de bucati. In 2010, Apple a vandut 15 milioane. Qed.

Marketingul revolutionar creste vanzarile produselor evolutioniste
Cand Apple a introdus iPad2, multi specialisti au zis ca este mai degraba evolutionist decat revolutionar. Chiar si asa, cumparatorii s-au pus la cozi uriase pentru a-l achizitiona.

Cum a reusit Apple asta?
Sub conducerea lui Steve Jobs, Apple a aplicat in mod constant strategia PROMITE PUTIN SI OFERA MULT. Au descoperit ca strategia are nenumarate beneficii.
1. Stabileste asteptari mici pentru ca produsele livrate sa le depaseasca cu mult.
2. Ajuta la evitarea scurgerii de informatii catre competitori.
3. Ajuta la evitarea dezamagiri actionarilor.
4. Ii permite companiei sa nu se confrunte cu reactii negative la produse prea laudate.
5. Ii permite companiei sa raspunda la reactiile negative imbunatatind produsul.
6. Se genereaza mai multa publicitate cand produsul este mai bun decat se astepta toata lumea.
7. Le inchide gura criticilor.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant