Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

De ce reach-ul micsorat de Facebook pentru companii e util pentru marketing

Tags: facebook, campanii, social media, restrictii, reach-ul, reclame, strategiile de marketing, creativi

Dupa ce nenumarate companii si-au dezvoltat si si-au bazat actiunile de promovare pe platforma de social media, Facebook a anuntat anul trecut ca va limita reach-ul companiilor si ca va introduce plata pentru cei care doresc o vizibilitate crescuta in randul targetului compus din fani.

Putem acuza insa compania fiindca a dorit sa obtina bani in urma serviciilor pe care le ofera? Chiar daca, la prima vedere, castigul financiar pare sa fie principala motivatie din spatele acelei schimbari, Oxford College of Marketing a prezentat si cealalta fata a monedei.

In anuntul facut de Facebook anul trecut a fost precizat si faptul ca va fi limitat reach-ul doar pentru acele postari de brand care par sa promoveze ceva in mod excesiv. De asemenea, au mentionat ca asta se aplica pentru acele postari care erau mai putin creative si, in schimb, concentrate pe vanzari. In concret, faceau referire la postarile care ii indeamna pe fani sa cumpere, sa descarce, de exemplu, o aplicatie sau sa se inscrie la un concurs.

Totodata, s-a vehiculat ideea ca aceste masuri au fost implementate de Facebook si in urma unui numar semnificativ de plangeri din partea utilizatorilor, nemultumiti ca feed-ul lor era invadat de reclame.

De ce sunt aceste restrictii bune pentru marketing? Oxford College of Marketing explica, intr-un articol pe blogul oficial, ca Facebook si-a ascultat utilizatorii si ca acelasi lucru ar trebui sa-l faca si cei care lucreaza in marketing.

Daca utilizatorii se plang ca vad prea multe reclame si postari promotionale, acest lucru inseamna ca respectivele postari nu au efectul scontat de cei care le-au creat. Daca potentialilor clienti nu le face placere sa le vada, cu atat mai putin vor da click pe ele.

Stiind acest fapt, in loc sa investim din ce in ce mai multi bani in publicitatea prin Facebook, ar trebui sa regandim felul in care este creat continutul pentru campaniile de social media.

Si stim, prin urmare, ca un reach mai mare depinde de continutul pe care il cream. Cum scrie si sursa amintita mai sus, reach-ul e inca in mainile noastre.

Vom fi astfel fortati sa ne imbunatatim strategiile de marketing si sa gasim noi modalitati de a ajunge la audienta dorita, marind interactiunea.

Bazele unui mesaj bun de marketing trebuie sa puna accentul pe o nevoie si sa ofere o rezolvare. Trebuie sa oferim valoare stiind ceea ce asteapta audienta si care sunt nevoile segmentului targetat.

Prin urmare, o campanie de marketing creata in mod corect ar trebui sa nu fie influentata de schimbarile de algoritm pe care Facebook le-a facut si pe care, cu siguranta, le va mai face. Va trebui ca ceea ce oferim sa intereseze in mod autentic audienta.

Sunt de inteles, de asemenea, temerile si panica din zona de marketing. Dar pana cand social media va prelua tot continutul de promovare, e o idee buna sa gasim noi modalitati de a fi creativi, sa depunem un efort mai mare pentru a crea continut si sa ne debarasam un pic de strategiile usor  lenese.
Autor: Stefan Matei


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii