Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Brandurile si echilibrul intre pret si dorinta

Tags: marketing, branding, stabilirea pretului, bani, cerere si oferta

In manualele de marketing se spune ca pretul este decis de oferta si cerere si fluctueaza in functie de aceste doua coordonate. In zilele noastre insa, pretul are insa o legatura din ce in ce mai mare cu oferta si dorinta.
Regulile volatilitatii s-au schimbat. Viata mai scurta a produsului si retelele de distribitie extrem de eficiente au diminuat distanta dintre cerere si oferta in atat de multe sectoare, dar au crescut efectele sezonabilitatii. In acelasi timp, natura sezonalitatii s-a schimbat si ea. 
 
Stabilirea pretului nu are nimic de-a face cu cat de bun este un produs sau un serviciu, cu ce (nu) face acesta sau de provenienta lui si de cantitatea disponibila. Pretul este decis de cat de mult si-l doresc oamenii si de gradul de nouatate si disponibilitate.
 
Comoditizarea este creata nu de fortele pietei, ci de cele ale dorintei. Brandurile care nu reusesc sa-si stabileasca un pret mare si-au pierdut gradul de atractie sau atractia lor este in scadere. Oamenii vor sa plateasca mai putin nu pentru ca produsul este mai putin valoros, ci pentru ca este dorit mai putin de consumatori ceea ce face ca produsul sa fie considerat mai putin valoros.
 
Este deci esential sa se gaseasca echilibrul intre dorinta si pret. Din ce in ce mai putini consumatori fac achizitii pe baza de pret, ghidandu-se mai mult dupa brand care este un criteriu cu o greutate mai consistenta decat pretul, localizarea, oportunitatea sau obiceiul. 
 
In aceste conditii, brandurile competitive trebuie sa-si ajusteze pretul in functie de schimbarea nivelurilor de dorinta, adica trebuie sa monitorizeze cat de mult sunt dorite de consumatori si sa se foloseasca de rezultate pentru stabilirea pretului. Brandurile care sunt prea scumpe pentru nivelul de dorinta al consumatorului risca sa piarda cota de piata. De partea cealalta, brandurile care ecr prea putin risca sa piarda bani.
 
Oferta mare, dorinta mare: aceasta este definitia productiei de masa, a lucrurilor pe care le vrea toata lumea si care sunt disponibile imediat. 
 
Oferta mica, dorinta mare: aceasta este definitia produselor de lux, a lucrurilor care intereseaza un grup select si isi mentin pretul pentru ca sunt introduse pe piata la niveluri mai mici decat cererea. 
 
Acces: definitia abordarii care spune ca puterea nu sta in produsul in sine, ci in introducerea lui in cadrul unei retele si a accesibilitatii sale. 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii

0