Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum sa ucizi o idee proasta

Tags: marketing, plan, bani, strategii, oameni

Ai crezut ca aceasta idee pe jumatate coapta era moarta si ingropata. Dar iat-o ca se intoarce si toata lumea o imbratiseaza cu drag. Ea arat bine pe hartie. Ii face pe entuziasti sa simta ca fac ceva nobil. Dar ideile sunt mai usor de propus si mai greu de aplicat.
Ti-e teama insa ca ideea va inghiti resurse valoroase si se va inpotmoli. Cele mai proaste idei incep adesea ca intentii bune. In cazul de fata, stii ca este nevoie sa faci ceva.
 
Bineinteles, unii nu vor fi de acord cu tine. Vor crede ca esti un birocrat lenes si ca vezi numai defecte, nu si oportunitati. Nu, nu poti sa te opui direct. Trebuie sa pari loial si deschis, dar cu o minte inchizitiva.
 
Iti oferim cateva strategii care sa te ajute:
 
1. Insamanteaza indoiala.
 
Acum toata lumea este entuziasmata. Se gandesc cu totii ca vor schimba regulile. Dar nu au examinat riscurile. Nu au facut nimic concret. Identifica ce ar putea sa mearga aiurea, daca se da drumul la proiect.
 
Joaca rolul avocatului diavolului. Incepe prin a enumera toate necunoscutele. Prezinta scenariile cazurilor cele mai rele, inclusiv schimbarea variabilelor si potentialele reactii in lant. Si incheie apoteotic prezentand, in detalii dureroase, pasii, schimbarile si complicatiile presupuse de elaborare, testare, implementare si intretinere a acestei asa-zise solutii.
 
Iata si un truc: Trebuie sa faci totul cu zambetul de buze si cu aerul ca esti plin de intentii bune. 
 
Oamenii nu sunt tot timpul rationali cand sunt pusi fata in fata cu riscuri, surprize si consecinte. In unele cazuri, asta inseamna sa folosesti amgia neagra, exagerand implicatiile ideii sau asociind-o cu o aventura care va esua. Zgandare imaginatia oamenilor jucand cartea emotiilor.
 
2. Ridica problema banilor.
 
Care este cel mai rapid mod de a ucide o idee? Adu in discutie costurile. Cand cineva face o propunere, pune o intrebare simpla: Cum o sa platiti pentru asta. Aminteste de elaborare, softuri, marketing, plata angajatilor etc.
 
3. Schimba conversatia.
 
Este dificil, chiar periculos, sa ataci o intentie buna. In aceasta situatie, ai doua optiuni. In primul rand, poti pune la indoiala abordarea, nu conceptul. Accepti premiza si cauti alternative, cum ar fi impachetarea ideii intr-un efort deja demarat. Daca nu merge, schimba conversatia. Exact: distrage atentia grupului. Mentioneaza studii si companii de succes. Povesteste o intamplare sau spune o gluma. Foloseste jargon tehnic sau de MBA. daca vrei sa-i faci cu adevarat sa se miste nelinistiti in scaune, vorbeste despre misiunea companiei sau despre clienti. Nimeni nu va merge inainte daca nu stie sigur ce s-a propus. 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 1 comentarii

Anonim 26-Iun-2017 05:25:37
wh0cd479119 <a href=http://proventil.us.com/>Proventil Online</a> <a href=http://sinequan.us.com/>Cheap Sinequan</a> <a href=http://neurontin2017.us.com/>neurontin</a> <a href=http://lexapro2016.us/>how to order lexapro online</a> <a href=http://prozacnorx.us.com/>prozac over the counter</a>

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii

0