Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Brand-ul dincolo de marketing

Tags: marketing, despre marketing, branding, despre branding, strategie de branding

Imagineaza-ti ca esti pe cale sa te imbarci pentru calatoria vietii tale. Ai primit brosuri despre o statiune de vis. Camerele sunt luxoase, imprejurimile spectaculoase. Fotografiile cu restaurantul si felurile de mancare arata delicios si te fac sa salivezi. Gata! Adjudecat!
Ajungi la hotel. Camera este murdara si miroase a mucegai. Mancarea nici nu este macar comestibila. Serviciile sunt oribile sau lipsa. Cand te plangi la directorul hotelului, acesta nici nu te baga in seama. Pleci de acolo complet dezgustat si dezamagit. Cat despre eforturile de marketing ale statiunii, acestea au esuat lamentabil.
 
Branding-ul merge dincolo de marketing. Nu va avea succes daca nu se asigura ca toate aspectele din planul de afaceri se reflecta si sprijina brand-ul. Unul din cele mai importante bunuri ale tale – oamenii – trebuie formati sa afiseze si sa livreze brand-ul. Aceste pas este foarte importanta pentru organizatiile de servicii care nu au produse concrete. Oferta lor include bunuri de tip soft, cum ar fi cunoastere, experienta si oameni.
 
Cand angajatii nu livreaza brandul, este un sarut al mortii pentru afacere. Du-te pe TripAdvisor.com si vei vedea cum comentariile turistilor curg sfatuindu-i pe cei interesati sa viziteze sau nu un anumit loc.
 
Brand-ul: Suma tuturor partilor
 
In ciuda opiniei multora, brandul nu se reduce la logo, slogan si brosuri lucioase. Un brand puetrnic integreaza ocmponente multiple, toate necesare, inclusiv interactiunea cu clientii, comunicarea cu angajatii sau a angajatilor, folosofia companiei si eforturile de publicitate/marketing. Brandul se extinde sa includa angajatii, clientii, emdia si chiar publciul general, ca-n exemplul de mai sus. Daca aceste componente nu reintaresc brandul, clientii nu vor fi satisfacuti. Impactul negativ al opiniei lor, fie ca acestia posteaza online sau vorbesc cu prietenii, poate avea un efect devastataor asupra brand-ului. 
 
Cu alte cuvinte, consecventa brand-ului la toate niveluri organizatiei ajuta la cresterea acesteia. 
 
Pentru a asigura consecventa brand-ului, organizatia trebuie sa stabileasca un cadru sau niste linii directoare de urmat. Nu ne referim numai la logo si la regulile de identitate corporatista, ci la modul concret in care brand-ul se pozitioneaza, la mesajele cheie, la valorile de baza, atributele barnd-ului, masurarea succesului si procesele de administrare a relatiei cu clientii. 
 
Datorita tehnologiei care avanseaza rapid, economia este una globala. De aceea este importat, atunci cand construim un brand, sa luam in calcul diferentele culturale, ami ales daca afacerea noastra are deschidere internationala. Ceea ce clientii apreciaza in Statele Unite poate nu este gustat si de cei din Romania. Odata ca niciodata, America era un model pe care toata lumea vroia sa-l urmeze. Nu mai e cazul sia zi. 
 
Brand-ul se extidne dincolo de marketing. Brand-ul este bun doar daca si aomenii din spatele lui sunt buni. Si oamenii din fata clientului. Aloca-ti timp pentru a crea o cultura corporatista care reflecta brand-ul. Invata-ti angajatii sa reprezinte brand-ul. Evalueaza consecventa livrarii mesajelor la nivelul tuturor capitolelor afacerii. 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant