Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Greseli comice de branding

Tags: branding, brand, coca-cola, bic, colgate, nascar

Brandingul este promovarea unei idei sau a unei imagini, astfel incat acestea sa fie recunoscute de cat mai multi oameni, pentru ca se identifica cu un anumit serviciu sau produs, in momentul in care exista multe alte companii similare pe piata. Va spune ceva Coca-Cola sau Apple? Ce ziceti de Burger King sau Bic?
Tocmai de aceea, orice extensie fortata a brandului duce la esec si, in cazurile fericite, la situatii comice. Asa s-a intamplat in cazul parfumului Flame de la Burger King sau al celui de la Harley Davidson. Premiul la bizarerie il castiga insa Bic.
 
Chilotii de unica folosinta de la Bic 
Compania Bic, cunoscuta pentru pixurile de unica folosinta, s-a gandit ca numele sau este suficient de puternic pentru a fi lipit si de alte categorii de produse. Si, da, a obtinut succesul cu brichetele neincarcabile si cu aparatele de ras sigure. Factorul unificator a fost conceptul "de unica folosinta". 

Pasul catre lenjeria intima "de unica folosinta" nu a mai fost unul la fel de atragator. Consumatorii nu au vazut legatura dintre celelalte produse Bic si chiloti, pentru ca, evident, nu exista vreuna.
 
Strugurelul Cheetos
Mai multe branduri s-au lansat in producerea de strugurel, pe principiul ca, daca miroase bine, de ce sa nu ungem si fata cu el. Acesta nu functioneaza insa si in cazul produselor care contin branza.

Vorbim, bineinteles, de compania Frito-Lay care, in 2005, a lansat strugurelul Cheetos. S-a gandit, probabil, ca lumea se va bucura sa guste niste cipsuri, fara a se ingrasa. Gresit.
 
Semipreparate Colgate
Si uite ca promisiunea unui zambet perfect nu face ca cina buna de pus la microunde si gata in cateva minute sa aiba succes.
 
Romane de dragoste de la NASCAR
NASCAR reprezinta pentru multi simbolul masinilor cu multi cai putere ce alearga pe un circuit oval cu viteze ametitoare, apropiate de cele atinse de masinile de Formula 1 sau IndyCar. De fapt NASCAR este acronimul ce provine de la National Association for Stock Car Auto Racing, adica in traducere libera Asociatia Nationala Americana a Curselor de Masini de Serie, asociatie creata in 1947 de catre Bill France care a dorit sa faca din cursele de masini un sport accesibil unui numar cat mai mare de participanti.  

Asociatia a vrut insa sa-si mareasca numarul de fani din randul doamnelor, asa ca au inceput sa promoveze romane de amor. O miscare nu prea inteleapta.
 
Bicicletele Smith & Wesson 
Smith & Wesson este cel mai mare producator de arme din Statele Unite si a spart piata si in sectorul de sisteme de securitate pentru locuinte. Bicicletele insa, marketate initial politistilor, s-ar parea ca au sarit prea departe de trunchi. Compania se straduieste insa si ofera si un premiu la achizitionarea unei biciclete: clientii care mai cumpara un pistol sau niste catuse nu mai platesc transportul.
 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii

0