Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Creeaza polemici, fii inedit: Iata modelul in afaceri al lui Steve Jobs

Tags: steve jobs, apple, afaceri, oameni, bani. inovatie

Acum 14 ani, Apple era in pragul falimentului. Astazi, este una dintre cele mai admirate companii din lume. Schimbarea in bine ii poate fi atribuita lui Steve Jobs. Dar cum a facut-o? Gandind diferit, inovator si creand polemici.
1. S-a facut frate cu "dracu’ ".
 
Va puteti imagina un parteneriat intre Pepsi si Coca-Cola? Cam tot atat de ciudata a fost si apropierea dintre Apple si Microsoft, atunci cand companiile si-au anuntat, in 1997, parteneriatul.
 
Dupa 12 ani de pierderi financiare, Job trebuia sa faca rost de bani pentru Apple, si inca rapid. Asa ca a apelat la Bill Gates care a investit 150 de milioane in Apple.
 
"Vremea competitiei dintre Apple si Microsoft este incheiata in ceea ce ma priveste", a anuntat Jobs. "Miscarea de acum trebuie sa insanatoseasca Apple, Apple trebuie sa dovedeasca cat de importanta este contributia sa si sa devina prospera din nou".
 
2. S-a folosit de sex pentru a vinde.
 
Ca un om de vanzari genial, Jobs a stiut sa aprecieze valoarea estetica si a inteles rapid ca produsele Apple arata invechit.
 
In 1998, Jobs a organizat o intalnire la Apple, i-a pus pe toti sa ia loc si le-a spus, literal: "Stiti ce nu merge in compania asta? Produsele sunt infecte, nu au niciun pic se sex in ele".
 
Astazi, Apple este credita ca avand cea mai frumoasa tehnologie, de la coloratele iMac-uri la atractivele iPad-uri.
 
3. A schimbat viziunea si planul de afaceri originale.
 
Apple a inceput doar ca o companie ce produce calculatoare, dar Jobs a inteles ca trebuie sa-i largeasca abordarea, daca doreste sa-si atraga vreo urma de succes.
 
Astfel, Apple si-a extins gama de produse la MP3 playere, iPhone-uri si iPad-uri.
 
In consecinta, Jobs a schimbat, in 2007, numele companiei din Apple Computer, Inc. in Apple Inc..
 
4. I-a incurajat pe altii sa gandeasca diferit.
 
Campania publicitara a lui Apple, "Gandeste diferit" de la sfarsitul anilor 1990 a fost una dintre cele mai eficiente din toate timpurile.
 
A stimulat inovatia, exact ceea ce reprezinta esenta companiei Apple, in zilele noastre.
 
5. A vandut vise, nu produse.
 
Jobs ii atrage pe oameni punand pret pe sentimente. Consumatorii nu cumpara un produs, ci ceea ce reprezinta produsul respectiv.
 
Nu uitati, in prima si ultima instanta, oamenilor nu le pasa decat de ei insisi, asa ca produsele trebuie sa implineasca asteptari legate de propriul ego.

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 1 comentarii

Adrian Popescu 01-Sep-2011 23:47:03
1.Cine se face frate cu dracu' are sanse mult mai mari sa il ia .
2.Sa fie oare imoral folosirea sexului pentru a vinde ?
( dar oare nu e imoral si sa scrii ca un dobitoc a procedat asa ?)
3.Adica a creat bulibaseala
4.Ca saculeaga el roadele gindirii lor .
5.Trebuie sa fiii prost si/sau fudul sa cumperi vise .

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii