Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cele 5 pacate capitale in Marketing

Tags: marketing, pacate capitale, imagine de brand, consumatori

Scopul principal in marketing este sa influentezi alegerile oamenilor, modul in care acestia privesc produsul sau serviciul oferit de tine. Exista anumite pacate capitale care pot dauna grav imaginii de brand si care trebuie evitate pe cat posibil. Cel putin asa ne sugereaza Inc.com.
Care sunt cele 5 pacate capitale in marketing?
 
1. Vanitatea
 
Povestea lui Narcis ilustreaza cel mai bine acest pacat. Narcis este personajul care a devenit atat de vrajit de propria reflexie in apa, incat se ineaca, din dorinta de a o imbratisa. In cazul marketerilor din ziua de astazi, vanitatea implica un risc suplimentar: riscul de a fi ignorat. Este dificil sa iti spui cu succes povestea atunci cand incerci sa iti scoti in evidenta propria maretie. Mesajul tau va fi irelevant pentru marea majoritate a consumatorilor, care aud mii de mesaje publicitare zilnic. O abordare mai buna este sa creezi o poveste in care clientul sa fie infatisat ca un erou.
 
2. Autoritatea
 
In povestea lui Hans Christian Andersen „Hainele cele noi al imparatului”, imparatul se bazeaza pe autoritatea croitorilor sai, care il asigura ca este imbracat in haine atat de minunate incat doar cei intelepti le pot vedea. Fiind prea rusinat sa recunoasca faptul ca el nu vede nicio haina, imparatul se gaseste in cele din urma complet nud in fata supusilor sai.
 
Problema principala atunci cand te bazezi pe o „autoritate” este aceea ca pierzi din vedere anumite elemente esentiale si poti rata oportunitati importante Atunci cand iei in calcul doar studii si statistici sau spusele expertilor, ratezi ocazia de a realiza o conexiune reala cu consumatorii.
 
3. Nesinceritatea
 
Ce se intampla in cazul in care esti nesincer? Va mai amintiti povestea lupului imbracat in haine de oaie? Deghizarea functioneaza si lupul, care se ascunsese printre celelalte oi, este prins de pastor si taiat pentru a fi consumat la cina.
 
Din perspectiva marketingului modern, este foarte riscant sa fii nesincer. Traim in era digitala, cand totul poate fi divulgat cu usurinta prin intermediul retelelor de socializare. Este din ce in ce mai greu sa tii un secret sau  sa pacalesti lumea pentru o perioada mai lunga de timp. Mai devreme sau mai tarziu, esti prins. Si un lucru este cert: nicio companie nu are nevoie de publicitate negativa.
 
4. Reclama exagerata
 
Atunci cand pretinzi ca esti mai bun si mai important decat esti in realitate, te expui unui mare risc: risti sa nu fii considerat inuman, fals. Este important sa gasesti acea voce umana prin care sa comunici mesajul consumatorilor, nu sa incerci sa fii altcineva. Arata-le consumatorilor realitatea, fiindca oamenii sunt impresionati in primul rand atunci cand vad ca in spatele produselor sau serviciilor se afla oameni reali, asemenea lor.
 
5. Umorul fortat
 
Nu este nimic in neregula cu umorul, insa atunci cand incerci din rasputeri sa pari „amuzant”, risti sa iti indepartezi publicul tinta, in loc sa ti-l apropii. Daca pornesti de la ideea ca reclama trebuie sa fie din cale afara de amuzanta, este posibil sa exagerezi si publicul sa se prinda.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii

0