Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Puterea dorintei si marketingul

Tags: marketing, nevoie, dorinta, decizia de cumparare

Ca parinte, aud mereu fraze care incep cu "am nevoie de". Dar acum, al modul cel mai serios, au copiii mei intr-adevar nevoie de o noua jucarie, de un nou computer sau de o noua pereche de blugi? De aceea ii si intreb: "Ai nevoie sau vrei sa-ti cumpar?".
Exista diferente notabile intre a avea nevoie de ceva si a dori acel ceva si brand marketerii trebuie sa inteleaga aceste diferente si sa le foloseasca abil. Nevoile sunt definite ca “dorinte urgente, ceva obligatoriu de satisfacut”; dorintele, in schimb, sunt “o tanjirem o pofta dupa ceva care ne aduce satisfactie”.
 
Implinirea dorintelor poate ajuta la a ramane in viata. Implinirea dorintelor poate ajuta la a face viata mai placuta, mult mai placuta. Dorinta atrage actiune dincolo de necesitate. Este ceea ce-i impinge pe oameni spre realizari, fericire si dragoste. Dorinta este o emotie ce ia viitorul de mana; nevoile sunt ancorate in prezent. Misiunea noastra de cautare a unei zile de maine mai bune este declansata de nevoie, dar cat de mult insistam si cat de departe ajungem depinde de dorinta.
 
Exista si similitudini intre nevoi si dorinte. De exemplu, au amandoua baze psihologice. Se schimba amandoua odata cu varsta, cu nivelul de educatie, cu statutul social si cu sistemul de valori. In cele din urma, si nevoile si dorintele ii fac pe oameni sa actioneze. Si, lucru important pentru marketeri, ii fac pe oameni sa cumpere, fie ca este vorba de un sandvis pentru a-si potoli foamea, fie de un telefon inteligent pentru a alina dorinta de a fi conectat cu cei din jur.
 
Cum pot brandurile sa transforme dorintele in actiune de cumparare?
 
Biletul de intrare consta in oferirea de produse si servicii care satisfac nevoile clientilor. Pentru a genera insa entuziasm si pentru a-i motiva pe consumatori sa cumpere, brandul trebuie sa guste din puterea dorintei. Mai exact, marketerii trebuie sa inteleaga ce-si doresc clientii lor tinta si modul in care aceste dorinte exprima nevoie aspirationale, pentru a crea experiente emotionale, mai adanci care intaresc si fidelizare si veniturile din vanzari.
 
Nu e usor. Majoritatea consumatorilor nu vor sa dezvaluie ce-si doresc si asta pentru ca nu le e nici lor usor sa articuleze DORINTA.
Marketingul nu trebuie sa vaneze filosofia “N-o am, mi-o iau”, caci consumatorilor le este usor sa identifice minusurile unui brand si sa mearga la concurenta pentru a-si potoli setea de „n-o am”. Mai bine este sa se identifice carcateristice particulare ale produsului/ serviciului, pentru a-l scoate din multime.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 1 comentarii

Adrian Popescu 15-Mar-2013 11:57:57
Nu pe nevoile consumatorilor fac profit marile companii ci pe dorintele lor . Si cum reclamele lor nenorocite manipuleaza psihicul uman in asa fel incit sa nu poata discerne intre dorinta si nevoie ...... In cazul copiilor , acestia chir credeti ca pot face distinctie intre ceea ce isi doresc si ceea ce au nevoie ?

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii