Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Factorii influenti si abordarea lor

Tags: factori de influenta, marketing, creator de comunitate, pr

Exista anumite produse pe care, acum in lumea noastra profund digitalizata, nu le mai cumparam daca nu cerem sfatul cuiva. Care sunt acestea? Electronicele, aparatele electrocasnice, cartile si muzica. Acestea sunt achizitii pe care le facem urmand indemnurile cunoscutilor.
Stiti desigur intrebarile "Ce-ai mai citit in ultima vreme?" si "Dupa ce muzica te mai dai in vant?".  Ele sunt puse arareori pentru ca vrem doar sa culegem informatii de dragul informatiilor. Vrem sa cumparam ceva.
 
Sursele la care oamenii apeleaza pentru sfaturi se numesc in marketing factori influenti. Motivul principal al includerii factorilor influenti in planurile de advertising este faptul ca acestia disemineaza informatii in social media. Acesti oameni nu sunt insa un grup compact, sunt impartiti pe categorii pe care ar trebui, ca specialisti, sa le cunoasteti.
 
1. Sfatuitorul: Omul din umbra
Acesta este cel mai des intalnit tip de factor de influenta. Toata lumea are o specialitate. Sa luam, de exemplu, un pasionat de biciclete. Acesta va cunoaste brand-urile de pe piata locala, plusurile si minusurile lor si poate sa spune ce e bun la un anumit pret. Nu-si posteaza opiniile undeva, dar, daca-i intrebi, au un raspuns.
 
Cum sa te conectezi cu un sfatuitor: Cel mai bun mod de a te conecta cu un sfatuitor este sa nu incerci prea tare. Pune-ti continutul in locuri accesibile lor: pe bloguri populare, pe site-ul propriu, in continut editorial. Ei il vor gasi, pentru ca sunt in cautare de astfel de informatii. Marea provocare a marketerilor in cazul sfatuitorilor este ca acestia nu-si fac recomandarile public. Trebuie sa ai incredere ca mesajul tau este bun si ca ajunge la persoanele potrivite.
 
2. Comunicatorul: Cel care isi impartaseste opiniile activ si deschis
Al doilea cel mai des inatlnit tip de factor de influenta este comunicatorul. Acesta stie foarte multe pe un anumit subiect si este dornic sa le spuna si altora. Vorbim de bloggeri si de comentatorii activi pe site-uri de produse. Acestia intra pe forumuri, incep discutii si scriu recenzii  ale produselor. Pentru ei, impartasirea experientei este parte a experientei insasi.
 
Cum sa te conectezi cu un comunicator: Cel mai bun lucru legat de comunicatori este ca pot fi gasiti foarte usor. Foloseste instrumente de cautare sau aaplicatii tip alerta pentru a localiza persoanele care comenteaza cel mai adesea pe site-uri si forumuri. Cel mai sigur mod de a interactiona cu ei este sa desemnezi pe cineva din cadrul companiei sa participe la discutiile de pe forumuri. Urmeaza protocolul si informeaza lumea ca este o voce oficiala a brand-ului.
 
3. Creatorul de comunitate: Centrul discutiei
Cel mai rar (si, de aceea, cel mai valoros) tip de factor de influenta este creatorul de comunitate. Acesta este o eprsoana care nu numai ca detine foarte multe informatii si ii place sa le impartaseasca, dar a facut si pasul inspre a crea un grup in jurul propriilor idei. Creatorii de comunitate incep bloguri si lanseaza forumuri. Devin moderatori de site-uri. Cred ca pot sa faca bine creand si administrand spatii focalizate pe anumite idei, teme sau cauze. Pot fi cei mai influenti pentru ca sunt foarte cititi, folosind platforme foarte vizibile.
 
Cum sa te conectezi cu un creator de comunitate: Persoanele care au cel mai mare succes in a se conecta cu un creator de comunitate nu este omul de marketing, ci de PR. Este vorba de generarea unei relatii prin care creatorul de comunitate primeste informatii sau acces la produse. Omul de PR trebuie sa-l cunoasca pe creatorul de comunitate dupa nume si sa-l aiba la numerele favorite pe telefon. Nu ai acces la oamenii astia prin intermediul unui e-mail trimis la sute de persoane. 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 2 comentarii

Anonim 18-Iul-2017 02:18:06
wh0cd994336 <a href=http://zithromax24.us.org/>buy zithromax online</a>
Anonim 30-Mai-2017 07:56:03
wh0cd2593135 <a href=http://viagraprice24.us.org/>viagra</a> <a href=http://genericcialis24.us.org/>cialis online</a> <a href=http://provera24h.us.org/>provera medication</a>

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii