Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Newslettere pe e-mail: Cele mai bune practici pentru companiile mici

Tags: newsletter, e-mail, clienti, abonare, dezabonare, etica

Trebuie sa ne punem intrebarea daca oamenii asteapta cu adevarat nerabdatori sa primeasca newslettere pe e-mail. Discutabil. Dar asta nu inseamna ca afacerea voastra trebuie sa ajunga la coada prioritatilor, scrie mashable.com.
Nu trebuie sa va disturbe nici suspinele si vaietele din jurul ideii. Conform datelor Exact Target, 42% dintre abonati sunt mai predispusi sa cumpere produsele unei companii dupa ce se inscriu sa le primeasca e-mail-urile. Este, asadar, un pariu cu sanse mari de castig sa continuati sa trimiteti newslettere. In price caz, este important sa folosti bunul simt, un limbaj strategic si practici etice, pentru a imbunatati numarul (re)innoirilor de abonament.
 
Va oferim in continuare cateva dintre cele mai bune practici care va ajuta sa fiti siguri ca afacerea si clientii vostri beneficiaza cu adevarat de newsletterele pe e-mail. 
 
1. Cel mai bun moment al zilei
 
Sfatul este sa nu trimiteti e-mail-uri luni dimineata, cand, de obicei, primul zambet apare pe la pranz. Un inbox care da pe dinafara nu face decat sa amane procesul de relationare.
 
Pe de alta parte, trebuie sa analizati un pic tipul clientilor sau utilizatorilor dumneavoastra. Blogul sau afacerea voastra ii are in vedere pe parinti? Trimiteti un e-mail duminica seara cand intreaga familie se relaxeaza urmarind un film. Aveti multe comenzi din strainatate? E-mail-urile trebuie trimise in functie de timpul tarii targetate. Lista voastra de servicii include evenimente de week-end? Nu asteptati pana vineri la ora 4:55 p.m. pentru a trimite invitatiile.
 
2. Cea mai buna formulare
 
"Dati clic aici si verificati daca v-ar placea sa primiti newsletterul nostru". Fraza aceasta este destul de vaga, este plictisitoare si nu ofera niciu premiu, niciun bonus.
 
In primul rand, incurajati-va clientii sa se aboneze, prezentandu-le ceea ce va include newsletterul. Se prea poata ca firma voastra sa le permita sa primeasca promotii si stiri privind ultimele produse de pe piata. Asigurati-va ca scoateti in evidenta valoarea intrinseca in urma primirii notificarii regulate prin e-mail.
 
In al doilea rand, folositi un limbaj agresiv, pentru ca orice e vag sa devina atragator. Titlurile sunt un element cheie in acest sens, newsletterele saptamanale cu titluri identice nu produc clicuri. Daca utilizatorii au senzatia ca vor citi acelasi lucru ca-m e-mail-ul anterior, nu vor mai deschide mesajul. In schimb, evidentiati cea mai importanta stire sau actualizare de produs. SEO este solutia in zilele astea.
 
In cele din urma, clientii adora o afacere rentabila. Cand va invitati clientii sa se aboneze sau sa deschida un newsletter, asigurati-va ca puneti accentul pe ideea de economisire. 
 
3. Cel mai bun cod de conduita privind dezabonarea
 
Ganditi-va ca 91% dintre utilizatorii de e-mail care s-au abonat la un newslettr se decid ulterior sa renunte la acest serviciu. Trist, dar util de stiut.
 
54% dintre abonati spun ca se dezaboneaza cand au senzatia ca mesajele sunt prea frecvente. Este important sa fiti sinceri cu abonatii si sa le spuneti cat de frecvente vor fi e-mail-urile in inbox-ul lor. In functie de nivelul de interes al clientului, se prea poate ca si saptamanal sa fie prea frecvent. Poate va ganditi sa le dati posibilitatea sa opteze pentru cat de des vor sa primeasca newsletterul. Daca un client da clic pe butonul de dezabonare, incercati sa promovati o frecventa de mailing mai redusa.
 
Nu uitati sa le cereti clientilor sa ne spuna motivele privind gestul de dezabonare. Folositi un chestionar simplu cu casute ce pot fi bifate: frecventa prea mare, irelevanta, repetitie sau lipsa de satisfactie fata de produs.
 
4. Conduita morala
 
Una dintre cele mai controversate dezbateri din jurul e-mail-ului implica actiunea de confirmare a abonarii. Utilizatorii si filtrele de securitate considera ca spam orice e-mail pe care utilizatorii nu l-au aprobat. 
 
Noile tendinte spun ca este acceptabil sa includem o persoana in lista de e-mail-uri abia dupa ce au confirmat abonare printr-un opt-in dublu. Orice alt mijloc de marire a listei de e-mail este invaziva si lipsita de etica, cum ar fi, de exemplu, sa folosim o adresa dupa ce un client s-a abonat la un site sau a intrat intr-un concurs. La fel poate fi considerata includerea in lista a colegilor cuiva de pe lista.
 
Compania nu va avea decat de suferit si, oricum, 91% dintre cei abonati abuziv se vor dezabona.


 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 7 comentarii

oana 02-Sep-2012 16:08:54
interesant.va admir munca.
constantin 26-Sep-2011 22:52:12
Sunt binevenite si au o gama foarte larga de abordare. E foarte bine ca le avem si ne dorim cat mai multe. Felicitari!
Sofia 26-Sep-2011 12:05:20
Din experinenta mea pot sa spun ca formularea si titlul newsletter-ului, transmiterea lui intr-o anumita perioada a zilei si intr-o anumita zi a saptamanii conteaza foarte mult.
alex 23-Sep-2011 10:38:54
pacat cele mai multe site-uri nau buton de dezabonare
Isabela Hurduzea 21-Sep-2011 12:36:00
Newslettere-le sunt o forma de marketing ce nu prezinta interes fata de toti cititorii. Au atat aspecte pozitive cat si negative. In functie de tipologia cititorului sau a domeniului de interes, newslettere-le au norocul sa fie citite sau nu. Companiile ce promoveaza pe site-urile lor business-uri de tip reduceri la diverse produse/servicii sunt la mare cautare in ultimele 6 luni iar newsletterele lor sunt citite in proportie de 90 % cu preponderenta in timpul saptamanii ; insa citirea newslettere-lor pt astfel de companii este limitat in timp daca produsele/serviciile promovate raman pe acelasi profi si nu exista o diversitate a produselor/serviciilor promovate. Newslettere-le de tip informational sunt intr-adevar citite intr-o pondere mai mica, insa interesul cititorului nu este limitat in timp asa cum se intampla la companiile ce promoveaza site-uri de reduceri,
Szente 21-Sep-2011 11:45:50
In legatura cu aceasta activitate on-line, am ajuns candva la concluzia ca aproximativ 85 % din cei care emit, nu au conceput nici un plan de actiune care sa ia in calcul tipul de personalitate al abonatului sau al potentialului abonat.
Este o activitate (newsletterul) care in Romania, abia a iesit din gradinita, foarte putini practica aceasta posibilitate eficient. In primavara m-am abonat (cu o alta adresa) la aproximativ 5oo de newslettere, din dorinta de a cerceta un pic strategiile aplicate in domeniu.

Dupa trei luni de zile, stiam care sunt acele mailuri pe care doream sa le citesc. Chiar daca produsul final era una care nici nu ma interesa in acel moment.

Citeam newslettere care aveau incluse material educativ. Materiale care, ma informau despre evolutia sau noutatea produsului. Mailul care imi aduceau doar reclama, caracteristica produselor sau punea in prim plan profesiunalismul unui emitentului, nu ma interesa. Si din acestea aveam parte 8o %.

Strategiile de recrutare a abonatilor nu este chiar buna la noi ( si poate nu doar la noi ). Nu se ia in considerare in prima faza personalitatea destinatarului. Este cred eu pasul cel mai important. O simpla chestionare al abonatului imediat in ceea de a doua faza despre obiceiurile zilnice ( ziua in care doreste sa primeasca mailul, doreste sa vada doar titluri, sau articole coplete etc). Astfel, personalizate, stiriile vor fi acceptate mai mult timp. Un efort minim in a creea mai multe categorii de newsletter, expediate separat in functie de acordul destinatarului este o tema care la noi, ar trebui implementata si procedurata..
Marketingportal 21-Sep-2011 10:12:44
@Szente: Nu uitati sa va trimiteti numele si la marketingportal@rs.ro, pentru a primi codul de participare la concurs. Multumim!

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii

0