Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Alexandra Iavorschi despre digital si piata romaneasca de publicitate

Tags: alexandra iavorschi, ordonanta publicitatii tv, agentiile de publicitate, media, bugete, 25/2013

Piata de publicitate nu va creste foarte mult in perioada urmatoare, supusa unui nivel constant dupa ce, in urma cu un an, o ordonanta a scos agentiile din cursa pentru banii TV.

Aceasta pare sa fie concluzia Alexandrei Iavorschi care a precizat, intr-un interviu acordat HotNews.ro, ca in aceasta perioada nu cresc foarte mult bugetele agentiilor de publicitate, estimand ca piata de publicitate va ramane si in 2014 la nivelul anului trecut, si anume la 280-290 milioane de euro.

Totodata, potrivit acesteia, digitalul nu are inca puterea sa traga singur in sus aceasta piata, dar un motor de crestere ar putea fi continutul sustinut de branduri.

Intrebata despre evolutia pietei de publicitate, Alexandra Iavorschi a amintit de Ordonanta publicitatii TVA:

"Cea mai grea batalie pentru agentiile romanesti de publicitate, in ultimul an, "a fost batalia legata de ordonanta (25/2013, ce elimina agentiile de media din traseul banilor de publicitate TV - n.red.). Cred ca acesta a fost factorul care ne-a influentat cel mai mult in 2013. A fost un factor care ne-a pus probleme de foarte multe feluri: probleme legate de cum se derulau contractele in vigoare cu clientii nostri, au fost probleme logistice, juridice, de reprezentare in fata furnizorilor de media. Pe plan local, in mod clar acesta a fost factorul care ne-a influentat cel mai mult."

In ce priveste pesimismul care pare sa persiste la nivelul agentiilor de media, citeaza HotNews.ro, Iavorschi a declarat:
"A fost un an greu si ne-am invatat sa luam totul cu pesimism, legat de evolutiile pietei. Acum, nici noi nu estimam o crestere a pietei, cel putin nu una semnificativa, pentru 2014. Din punct de vedere economic sunt semnale ca s-ar regla consumul, ceea ce in mod normal ar trebui sa duca la o crestere a bugetelor de publicitate.

Dar si clientii au invatat sa fie foarte, foarte atenti si nu vor face pasul acesta imediat, ci cand vor vedea o imbunatatire. La nivel de calitate a campaniilor, da, agentiile sunt pesimiste si cred ca revine pe tapet discutia remunerarii agentiilor. Acest pesimism vine cumva dintr-o nemultumire destul de evidenta a agentiilor, atat de creatie, cat si de media, legat de modul de remunerare si de plata."
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii