Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

INTERVIU MARKETINGPORTAL: Cum aduce Traian Ispasiu fericirea in Romania

Tags: marketing, antreprenoriat, traian ispasiu, investitii, fericire

Pe langa preocuparea educarii romanilor in aprecierea cafelei si a produselor derivate preparate cu cea mai mare maiestrie, Traian Ispasiu, Domnul Tabiet, vrea sa-i faca nici mai mult nici mai putin decat... fericiti. A pus astfel bazele Asociatiei Initiativa pentru Fericire si a organizat prima Conferinta despre fericire din Estul Europei.
Asociatia Initiativa pentru fericire contine numai “zambete”. Care este rolul ei? 

Asociatia Initiativa pentru Fericire este un proiect in care, impreuna cu Malina si Andrei Chirea, partenerii mei, am hotarat sa aducem o schimbare in Romania in sensul cresterii gradului de fericire. Exista un raport emis de Organizatia Natiunilor Unite in 2012, care arata ca noi romanii suntem pe ultimul loc cand vine vorba despre fericire.

Plecand de la aceasta idee am inceput sa organizam evenimente cu diverse dezbateri si difuzari de documentare, workshop-uri cu informatii, exercitii si studii despre fericire. De asemenea, ne bucuram de faptul ca am organizat prima Conferinta despre fericire din Estul Europei in perioada 5-6 octombrie 2013.

Un eveniment in care am avut peste 300 de participanti, speakeri straini si romani care au venit cu informatii si instrumente despre cele mai recente studii despre fericire, despre psihologie pozitiva, o noua interpretare a psihologiei. 
Printre acestia, i-am avut pe: Eiji Shimizu, producator Happy Movie, Vanessa King, Co-fondator Acton for Happiness UK, Randy Taran, Fondator Project Happiness, USA, Wenceslao Unanue, Prof Economie Universidad Adolfo Ibanez Butan, Hedi Hoka, Leadership / Life Coach Romania.

In momentul de fata punem bazele unui program national de educatie pentru fericire, un program prin care ne dorim sa ajungem in fata a 7.000 de participanti la nivel national si carora vrem sa le crestem masurabil gradul de fericire.

Avem documentare, studii, know-how de la oamenii de stiinta din domeniu, exercitii si workshop-uri special concepute pentru acest program, astfel incat sa aducem o schimbare considerabila in randul romanilor in vederea cresterii gradului de fericire.
Inca din 2012 am avut difuzari de documentare in fata a peste 1.500 de persoane in toata tara.

Ne-am dat seama de deschiderea cu care am fost primiti si de impactul pozitiv asupra participantilor si am considerat ca este bine sa existe un spatiu fizic in care sa facem toate aceste evenimente, in jurul caruia sa se formeze o comunitate, un spatiu care sa ofere solutii pentru cei care cauta sa se dezvolte personal si care vor afle cum sa fie mai fericiti. 

L-am numit Institutul pentru fericire, un spatiu dedicat misiunii noastre, situat la etajul 1 al Cafenelei Tabiet din zona Ferdinand (str. Avrig, nr. 29, sector 2). 
 
De la ce a pornit Nana Catering? Indentificam aici o buna strategie de de promovare a unui nume....

Experienta acumulata in departamentul de catering al Caffe Tabiet si feedback-ului pozitiv venit din partea clientilor nostri, corporate sau public larg, au fost motivele pentru care am considerat ca este necesar sa existe o identitate proprie in aceasta directie. In acest fel a luat nastere Nana CATERING.

De ce Nana Catering? 

Pentru ca Nana (Liliana Iancu) este cea care, in anii copilariei mele, organiza toate evenimentele festive in familia noastra si care, de fiecare data, ne impresiona cu preparatele pe care le pregatea.

Nana, o persoana calda care este atenta la detalii si mereu preocupata de cei din jur. Amprenta ei era vizibila pe fiecare eveniment pe care-l organiza.

Nana, apropiata tuturor, atenta sa fie toti invitatii multumiti, dornica sa satisfaca si cele mai rafinate preferinte in gastronomie.

Care este cheia succesului dumneavoastra?

Sunt de parere ca succesul nu este un cuvant general ce poate sa cuprinda toate aspectele din viata noastra.

Poti sa ai succes in ceva si sa ai mai putin sau deloc in altceva.

As spune ca aleg sa fiu perseverent in tot ceea ce fac, imi setez obiective astfel incat sa fie congruente cu valorile mele, caut sa vad lucrurile frumoase din viata mea, sunt intotdeauna un optimist incurabil si ma setez mental ca orice obstacol sa fie o provocare.
 
Considerati inovatia si rutina complementare?

Pentru mine, inovatia este scopul care ma motiveaza constant. Imi place sa imi pun amprenta pe tot ceea ce fac si, din acest motiv, caut sa fac lucruri inovatoare.

Rutina apare inevitabil cand intri in acest proces de gandire, pentru ca, atunci cand esti in cautare, de informatii, de solutii, de idei, intri intr-un proces repetitiv.

Dar aceasta rutina nu se manifesta pe continut, ci mai degraba pe comportament, astfel incat sa obtii ceea ce iti doresti. Este o rutina care te face perseverent.

Deci, da, inovatia si rutina le consider complementare.

Daca ar fi sa schimbati ceva in viata dumneavoastra...

Daca ar fi sa schimb ceva? Nu as face nici o schimbare, consider ca fiecare lucru prin care am trecut bun sau mai putin bun m-a format si ma va forma, astfel incat sa ajung ceea ce sunt si sa fiu ceea ce imi doresc sa fiu pe viitor  
 
Nu as schimba nimic, ma bucur de ce este frumos si invat din ce este mai greu in viata mea. Traiesc fiecare situatie din viata mea fix asa cum simt, cand simt, fara nici un regret si am mereu in minte ca voi da ce pot mai bine in orice moment, indiferent de rezultat si nu voi alege niciodata sa renunt.
 
Ce sfaturi aveti pentru tinerii antreprenori care vor sa demareze o afacere? Ce domenii le propuneti, in ce si cum sa-si investeasca banii?
 
Nu imi permit sa dau sfaturi, pot da doar sugestii sau le recomand ceea ce fac si eu. Sa faca primul pas, indiferent catre ce domeniu, sa-si deschida o afacere, sa isi propuna sa fie cei mai buni in ceea ce fac si sa ramana flexibili la schimbari, sa nu se lase doborati de nereusite, sa perceapa toate esecurile ca pe lectii care ii formeaza.

Antreprenoriatul il vad ca pe un drum al unui om curajos care isi manifesta trairile si obiectivele in felul lui, un drum care este doar pentru cei puternici, care isi asuma, care imping mai departe limitele de orice fel, care schimba lumea si o fac mai frumoasa, mai competitiva si mai evoluata.

Cred in investitiile pe termen lung, studiate, aprofundate, toate facute cu cautare de informatii, cu obiective SMART, investitii care sa ramana intr-un echilibru indiferent de contextul economic. Evident, toate acestea trebuie sa satisfaca o nevoie. Nevoia, la randul ei, trebuie studiata, impreuna cu concurenta. Planificarile trebuie facute pe 5, 10 sau chiar 20 de ani. 

Ca domenii, cred ca domeniul HoReCa este unul din domeniile cu o crestere din ce in ce mai mare. Studiile arata ca, in 2011, a existat o crestere de consum de 20%. A existat si o crestere a bugetului alocat consumului in restaurante, cafenele, baruri de 30% fata de 2009 si 2010. 

Posibil sa fiu subiectiv, insa cred ca este momentul in Romania pentru cresterea unor brand-uri nationale, cu antreprenori autentici, dornici sa se identifice cu ceea ce fac. Trebuie ca noi sa fim atat de bun, ca altii sa vina se ne ceara franciza.
 
Autor: Simona Straton, Marketingportal


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii