Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Vadul comercial e definitoriu pentru succes?

Tags: management si marketing, afacere, magazin, inventiv

Observ luna de luna cum unele afaceri care se deschid in zona in care locuiesc se inchid la fel de repede. Cand nu concureaza cu magazinele mari, nu vin cu nimic nou. Cand se deschid si vin cu ceva nou, ai impresia ca si-au targetat afacerea pentru planeta Marte.


Asa ca, in zona, desi un bulevard aglomerat, raman in picioare si cu usile deschise doar magazinele cu preturi prea mari (sustinute de suratele plasate mai bine) sau magazinele cu preturi medii si mici (dar adresate unui public tinta care asigura cea mai mare parte a vadului comercial).

Or, sa-ti deschizi o afacere fara sa te uiti unde e ca si cum ai incerca sa mananci supa fierbinte legat la ochi. O sa ai de suferit in ambele situatii. Magazinele care aveau toate sansele de reusita in orice alt loc nu produc aici decat putin praf pe trotuar in zilele in care fatada vechiului magazin e inlocuita cu una noua.

Un pic mai avem si putem organiza pariuri cu durata de viata a unei noi afaceri in zona. Nu trebuie sa locuiesti in zona ca sa vezi daca locul e bun pentru afacerea ta. Si nici nu trebuie sa te lasi pacalit de ceea ce exista in dreapta si-n stanga spatiului ales de tine. Fiindca, asa cum am mai zis, azi sunt, maine dispar.

Cred ca sunt suficiente cateva ore de plimbat prin cartier sau de urmarit (obligatoriu) ce fel de oameni trec prin fata locului in care visezi sa ai propria afacere. Zonele care au in apropiere un centru comercial (fara sa discutam neaparat de un mall) au slabe sanse de reusita daca nu aduc ceva nou.

Daca vorbim de o patiserie, aceasta trebuie sa te imbie obligatoriu, sa nu te lase sa treci pe langa ea fara sa iti iei o placinta cu branza dimineata, chiar daca e 7, e frig afara si esti deja in intarziere. Daca ai un magazin de haine sau de incaltaminte, iar clientii tai tinta sunt cei care trec prin zona doar dimineata spre serviciu si seara (la intoarcere, de obicei obositi si cu sacosele pline cu mancare), fa in asa fel incat sa-i faci sa intre oricum.

Daca afacerea ta e intr-o astfel de zona, vei avea mai mult de muncit. Un gardian postat la intrarea in magazin nu va imbia pe nimeni sa intre, dimpotriva. O vitrina acoperita pe trei sferturi cu reducerea ultimelor trei luni ii va face pe oameni sa si uite ca, in spatele afisului urias, exista si niste pantofi care, cine stie, poate le-ar fi pe plac, daca i-ar vedea!

Atrage-le atentia intotdeauna cu ceva nou. Organizeaza evenimente in magazinul tau, prezentari, fii inventiv cand vine vorba de oferte si analizeaza magazinele preferate pentru a-ti da seama de elementele care te fac sa intri.

Chiar daca nu intotdeauna acesti factori vor fi suficienti, macar munca pe care o vei depune isi va arata rezultatele. Iar concluzia ar fi ca inainte de a ne inchide afacerea dupa ce ne-am plasat singuri aproape in gura lupului, e bine sa incercam sa jonglam cu ceea ce avem si sa testam daca avem totusi o sansa de reusita.


Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii

0