Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Elementele de baza ale unei afaceri in domeniul creativ. De unde incepem?

Tags: management si marketing, domeniul creativ, afacere, independenta, parteneriat, degradarea unui brand

Inceputurile sunt intotdeauna dezordonate. Sau cel putin asta a spus John Galsworthy. Si cum nimeni nu s-a nascut invatat, iar noi incercam sa descalcim, de multe ori, un hatis al variilor necunoscute care par sa se iveasca la tot pasul cand dezvoltam propria afacere, alegem sa-i dam dreptate.
O afacere in domeniul creativ poate sa isi mentina independenta si atunci cand functioneaza avand la baza un parteneriat. In plus, asta nu inseamna ca un contract de sponsorizare poate sa impuna directia pe care o va lua afacerea. Este un aspect de care trebuie sa tinem cont pentru a nu lasa lucrurile sa ajunga intr-un punct care sa nu ne mai reprezinte deloc.

Doar fiindca scopul unor afaceri este profitul, nu trebuie sa uitam de latura sociala pe care o pot aborda aceste modele de business. De multe ori, putem folosi resursele locale, reusind astfel sa dezvoltam economia pe plan local, creand locuri de munca sau oportunitati de castig pentru oameni care isi pot folosi cunostintele in cadrul afacerii pe care o dezvoltam.

Demersurile initiate de noi nu trebuie sa lipseasca. Networkingul ramane o parte a afacerii la fel de importanta, indiferent daca afacerea e una in domeniul creativ. Este important sa ne cunoastem colegii de breasla, sa descoperim impreuna noi oportunitati, sa avem chiar proiecte comune si sa participam astfel la dezvoltarea unei comunitati. Astfel, schimbul de informatii devine esential.

Inovatia trebuie din nou avuta in vedere. Atat ca produse sau servicii, cat si ca brand in sine. Multe dintre teoriile recente pun accent pe faptul ca nicio afacere nu ar trebui sa dispara daca aplica tehnicile corecte si ca degradarea unui brand nu este o consecinta iminenta, aceasta putand fi evitata.

Astfel, un brand nu are un ciclu de viata asa cum are o carte. Un brand poate rezista in timp, iar afacerea trebuie sa tina cont de toate elementele de mai sus si sa se reinventeze periodic, in functie de miscarile pietei si ale contextului in care activeaza.
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii