Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Oxitocina scade presiune arteriala. Cum sa combatem stresul

Tags: dezvoltare personala, stres, cortizol, presiune arteriala, relaxare, oxitocina, hormonul

Ne confruntam in aceasta perioada cu o vreme care nu place nimanui. Frigul ne intra in oase, mergem parca mai incruntati si aproape ca am uitat cum arata o zi insorita. Astfel de perioade prelungite nu fac decat sa prelungeasca starea de nemultumire generala care pare sa pluteasca in aer.

Sunt insa si oameni pe care o sa-i vezi zambind indiferent de vreme. Pe acestia nimic nu ii tine in casa si nu lasa temperaturile scazute sa le influenteze viata si deciziile. Daca spunem ca nu iesim din casa fiindca e urat afara inseamna ca am lasat vremea sa ne controleze viata si destinul.

Stresul ne poate impiedica sa luam deciziile corecte si, asa cum s-a dovedit, ne poate imbolnavi. Sa nu uitam, asadar, sa facem loc lucrurilor importante in viata noastra pentru a vedea cum intreaga atitudine se schimba si pentru a intelege de ce unii zambesc chiar si cand ploua afara:

1. Sa ne facem timp pentru prieteni. Studiile (daca mai era nevoie!) arata ca daca petrecem mai mult timp cu prietenii sau familia, nivelul de stres scade. Lipsa relatiilor interumane ne poate afecta serios deoarece numai in prezenta altor oameni creierul produce oxitocina, hormonul care scade presiunea arteriala.

2. Sa petrecem timp in natura. Miscarea si aerul curat ne ajuta sa functionam mai bine, sa gandim mai pozitiv, sa avem mai multa incredere. Timpul petrecut in natura este esential, indiferent daca ne plimbam prin parc, daca ne asezam in iarba sa privim cerul sau daca ne bucuram de un apus de soare. Avem nevoie sa ramanem conectati cu natura.

3. Sa ne hranim creierul. Dimineata, la prima ora, creierul are nevoie de aminoacizi. Daca nu mancam decat abia la pranz sau, si mai rau, abia spre dupa-amiaza, se declanseaza o reactie de stres din partea organismului care ne va face sa nu gandim la fel de clar si sa avem o digestie ingreunata, alaturi de multe alte efecte negative. Se recomanda sa ne luam doza de vitamina B6 (ton, curcan, banane), alaturi de antioxidanti si vitamina C (afine). Cafeaua nu se recomanda in cantitati mari deoarece mareste presiunea arteriala.

4. Sa ne odihnim mintea. Desi ni se intampla sa ne cufundam in munca, e bine sa luam cate o pauza de trei minute atunci cand am terminat o sarcina. Aceste mici pauze in care ne relaxam si ii permitem mintii sa se odihneasca ne ajuta sa scadem nivelul de stres. Cand suntem stresati, corpul produce prea mult cortizol care ne impiedica sa ne concentram si sa fim productivi.

5. Sa facem mai multa miscare. Pentru a preveni stresul, este esential sa facem miscare. Ne putem plimba in drumul spre casa, putem alege sa mergem doua statii de autobuz pe jos in loc sa coboram chiar in fata cladirii in care lucram si asa mai departe. E important sa facem astfel de plimbari si inainte de a lua masa.

Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii