Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum ne concediem angajatii in mod corect?

Tags: cum concediem un angajat, concedierea unui angajat, cum concediem corect, concediere corecta

Concedierile nu sunt procese placute pentru niciuna dintre parti, nici pentru angajati si nici pentru angajatori. Si ce este dramatic este ca multi angajatori termina relatia cu un angajat cu numeroase conflicte, neintelegeri, discutii neplacute si aprinse. Problema este cat se poate de serioasa si pentru angajat si pentru angajator. Compania poate sa ramana cu reputatia stirbita si la fel si angajatul care se simte revoltat, neindreptatit, dezamagit.
Iata si regulile de baza pe care le respectam cand ne concediem angajatii:

1. Avem explicatii clare, argumente concrete, motivatii puternice.
Nu este indicat sa ne criticam angajatii in mod negativ. Exista critica negativa si critica pozitiva. Putem sa le oferim angajatilor nostri explicatii prin care sa inteleaga ce nu a mers si ce au de imbunatatit pe viitor, pentru reusita in cariera lor. Putem sa le oferim sfaturi si indrumari de final, daca simtiti ca aveti de-a face cu un angajat calm si doritor sa castige feedback valoros.

Mai mult, este esential sa oferim angajatului explicatii clare si logice, rationale. Il concediem pentru ca nivelul sau de performante este slab si ii aratam si rezultatele care ne confirma aceasta situatie.

2. Oferim recomandari si scrisori care sa il ajute mai departe in cariera sa. Este esential sa nu ne lasam angajatii sa plece "cu mana goala" din firmele noastre. Oferiti, dupa caz, scrisori de recomandare care sa il ajute la obtinerea unui alt post in cadrul unei alte companii. Oferiti-i datele de contact ale unui specialisti in resurse umane, oferte de specializare care sa ii asigure un progres clar in cariera si sanse sa castige un salariu cat mai rapid.

3. Ne despartim in termeni amiabili, fara stres si conflicte, fara cereri de explicatii pentru rezultatele slabe, fara conflicte si vorbe dure. Este bine ca totul sa se termine, pe cat de mult posibil, cu un zambet calduros si dand angajatului sentimentul ca nu este singurul care a trecut printr-o astfel de situatie. Cu totii ajungem in acest punct la un moment dat si totul poate fi un nou inceput, chiar daca situatia este neplacuta pe moment.

sursa foto: www.sxc.hu

Autor: Adela Simonescu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii

0