Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Seth Godin: Gandeste pe dos! Despre epoca de aur a unui singur cuvant

Tags: seth godin, prezentare, clienti, sefi, conectivitate, munca

Cum poti vedea lumea altfel? Cum poti privi diferit pana si deja mult prea des intalnita expresie "think outside the box"? Seth Godin vorbeste in prezentarea facuta pentru CreativeMornings.com despre cum poti fi intraprenor si despre cum te poti considera propriul client.

Am selectat cateva dintre ideile pe care le-a expus in timpul prezentarii in speranta ca unele dintre acestea au sanse reale sa devina motorasul care va porni singur in fiecare dimineata si care ne va aduce mai aproape de ceea ce ne dorim sa facem.


Nu este obligatoriu ca un om care a creat ceva deosebit sa aiba clienti buni sau, pana la urma, clienti. Totul depinde de timpul pe care il investim zi de zi pentru a avea clienti mai buni comparat cu timpul pe care il petrecem pentru a ne multumi clientii din acest moment.

Sefii, spune Seth, trebuie vazuti tot ca niste clienti. Iar responsabilitatea de a nu ne lasa in mainile unui client care sa ne directioneaza catre "cutia gresita" ne revine tot noua.

Revenind la faptul ca un lucru fantastic poate sa nu aiba clienti (cel putin nu din prima clipa), Seth ne aminteste ca Twitter a fost vazut ca un esec timp de doi ani de zile. Rabdarea e astfel pentru cei nerabdatori, in sensul ca muncii pe care o facem trebuie sa-i acordam si o doza de rabdare alaturi de incercari sustinute pe termen lung.

Ce facem daca suntem angajati, daca avem sef si lucram dupa program?

Crestem in interiorul companiei. Evitam cu pricepere situatia care apare de multe ori: "Ideea e buna, insa seful meu nu o sa fie de acord". Normal ca nu o sa fie de acord, spune Seth. Ii propui ceva care, daca functioneaza, o sa fie meritul tau, dar care daca da gres, va plasa responsabilitatea in bratele sefului tau care si-a dat acordul.


Cum facem lucrurile bune fara sa ne impiedicam de aceasta situatie?

1. Fa-o intentionat. Zi de zi, clipa de clipa, munca trebuie facuta pentru a fi mai buna, mai reprezentativa pentru ce ne dorim sa transmitem si sa realizam.

2. Spune-le sefilor tai povesti cu care sa rezoneze. Asta e un fel de a-ti vinde ideea.

3. Cere responsabilitate. In general, celor care isi asuma responsabilitatea le este si oferita ulterior.
Avem capacitate de a lasa munca pe care o facem sa vorbeasca de la sine.

4. Suntem intr-o economie a conectivitatii, iar conectivitatea aduce valoare. Oamenii lucreaza impreuna. Nu exista un singur om pe lumea asta care sa stie cum se face un soarece de plastic. O echipa intreaga e necesara pentru acest produs.

Este esential sa facem munca importanta, nu munca de fatada si care arata mai bine. Trebuie ca ceea ce facem sa conteze, sa fie importanta pentru clienti, sa ii schimbe intr-un fel. Daca ceea ce facem nu este apreciat de unii oameni, atunci mergem in alta parte. Niciodata n-a fost mai usor sa ne identificam audienta. Sa nu cautam scuze si oameni care sa ne spuna "nu" fiindca aceasta este epoca de aur a "da"-ului.

In incheiere, Seth Godin lanseaza urmatoarea provocare: "Sunt convins ca veti reusi cu totii. Intrebarea e daca ceea ce faceti va conta cu adevarat".

Autor: Stefan Matei


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii