Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

O afacere din pasiune sau un start-up pentru profit? Tu ce ai alege?

Tags: management si marketing, business, pasiune, antreprenori, dezvoltare afacere, obiective

Nu de putine ori, auzim despre oameni care au renuntat la jobul lor intr-o multinationala pentru a pasi pe un alt drum prin care sa isi indeplineasca visul, sa atinga succesul sau sa se implineasca.

Fiindca, ori de cate ori facem o schimbare majora, e clar ca ne dorim ceva anume. Si chiar daca nu mereu ne e clar ce ne dorim imediat dupa schimbare, macar stim ce anume nu mai vrem in vietile noastre.

Dintre toate categoriile de antreprenori, alegem astazi doar doua: cei care aleg sa isi urmeze pasiunea si cei care aleg sa atinga succesul financiar. Cele doua afaceri, de cele mai multe ori, se conduc diferit, se dezvolta diferit si, ati ghicit, au un parcurs diametral opus.

Multi dintre cei care se satura de cadrul rigid al unui job cu program fix si se intorc uneori chiar si la pasiunile din copilarie vor fi dedicati noului business si vor reusi sa munceasca inzecit fata de cat ofereau in timpul programului. Si, in cele mai multe cazuri, toata munca aceea nu o sa se indeparteze prea mult de ideea de joaca, fiind insotita in permanenta de multumirea de a face ceea ce isi doresc.

La polul opus, se dezvolta afacerile cu o abordare competitiva, atenta la piata si la concurenti. In vreme ce antreprenorul care pune pasiunea pe primul loc se gandeste ca e loc pentru toata lumea, antreprenorul cu un drum bine stabilit va incerca sa atinga obiective periodic si sa isi dezvolte afacerea in termeni precisi.

Primul e atent la oameni si la oportunitatile care se ivesc pe parcurs, deschis oricaror schimbari care ar putea fi benefice afacerii, al doilea e atent la modul in care afacerea urmareste planul de business, la fluctuatiile pietei si la un set de reguli pe care le cunoaste deja din experienta anterioara in domeniul afacerilor.

Daca in primul caz antreprenorii sunt mult mai dispusi sa continue sa isi dezvolte afacerea chiar si dupa mai multe esecuri, in al doilea caz, o afacere care a fost construita constant pe un fond care consuma energie celor care o gestiona are mai multe sanse sa se incheie atunci cand, sa presupunem, piata se schimba brusc si afacerea ar trebui sa isi modifice brusc forma atat de bine delimitata.

Varianta ideala? O afacere condusa din pasiune, cu un cadru format din strategii eficiente de business. Atunci cand intre cele doua se gaseste un echilibru, succesul afacerii e unul garantat. Sa nu uitam insa ca pentru astfel de situatii fericite e nevoie ca ego-ul sa ramana undeva in spate. Intotdeauna pasiunea va dori sa treaca in fata business-ului, iar business-ul sa treaca in fata pasiunii.

Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii