Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Manageri: invatati sa raspundeti corect nemultumirilor clientilor

Tags: intelegerea nevoilor clientilor, nemultumirile clientilor, sfaturi manageri, sfaturi vanzari, strategie vanzari, vanzari eficiente

Orice afacere are cel putin o slabiciune, un punct vulnerabil, pe care clientii il depisteaza din start. Multi dintre cei care sesizeaza diferite probleme, nu le tin doar pentru ei, ci depun plangeri fie la conducerea unitatii, fie la autoritatile care se ocupa de problema respectiva, fie comenteaza pe forumuri si retele de socializare si ii avertizeaza si pe ceilalti consumatori.
In cazul in care clientul nemultumit de produsele sau serviciile pe care le oferi alege sa le reclame angajatilor sau chiar conducerii unitatii, ar trebui sa fii un manager fericit. Asta pentru ca ai oportunitatea de a discuta cu acea persoana si sa intelegi exact ceea ce il deranjeaza si il poti intreba cum isi doreste sa fie rezolvata problema.

Iata patru trucuri care te vor ajuta sa raspunzi eficient nemultumirilor clientilor tai:

Asculta

Asculta pana la capat doleantele clientilor tai si incearca sa le respecti, sa le acorzi timpul necesar si sa le arati ca iti pasa de ceea ce spune fiecare dintre ei. Cea mai buna modalitate de a te conecta cu clientii tai si de a-i transforma in clienti fideli este respectul pe care il oferi.

Interpreteaza

In cazul in care un client revoltat nu este foarte explicit in privinta nemultumirilor sale este posibil ca nici el sa nu fie prea sigur de ceea ce isi doreste. Asta inseamna ca orice modificare ai aduce afacerii tale, ar putea sa-l multumeasca si sa ii dea impresia ca ai tinut cont de sfaturile sale.

Raspunde

Trebuie sa intelegi in primul rand ca aceasta rubrica nu a fost denumita "Reactioneaza". Asadar, sfatul principal pentru manageri este sa evite sa devina vulcanici si sa reactioneze violent in fata clientilor care le critica afacerea, ci sa incerce sa raspunda exact nemultumirilor acestora, prin diferite modificari ale stilului de conducere a business-ului de care se ocupa.

Monitorizeaza

Angajatii nu sunt tocmai persoane care sa imbratiseze cu bratele deschise schimbarile, de aceea, ar trebui monitorizati de catre manageri atunci cand sunt impuse noi reguli. De asemenea, oamenii de afaceri ar trebui sa monitorizeze si comportamentul clientilor in momentul in care se afla in fata produselor lor, pentru a descoperi ce impresie au in privinta lor si ce aleg dintr-o gama cu produse variate.

Autor: Ana Tudor


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii