Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Interviu Mihaela Pascu: Despre branding, inovatie in afaceri si Wolf 25

Tags: mihaela pascu, designer bijuterii, branding, inovatie, afaceri, succes, wolf 25

Interviu Mihaela Pascu: Despre branding, inovatie in afaceri si Wolf 25 mihaela pascu, designer bijuterii mihaela pascu, afaceri din pasiune



Designer de bijuterii unicat, blogger activ si fotograf pasionat, Mihaela Pascu contrazice tot ceea ce stim despre antreprenoriatul in randul tinerilor. Fara sprijin financiar din partea celor din jur, fara scurtaturi abrupte, Mihaela Pascu isi creste brandul cu rabdare si multa pasiune. A ales sa isi urmeze pasiunea, inainte de toate si o face cu maxim de originalitate si inovatie.

Ca dovada, creatiile Mihaelei Pascu au ajuns sub privirile Laurei Wass, designer new yorkez de bijuterii care a lucrat in atelierele McQueen. In timp, Mihaela si-a castigat o forta proprie de creatie, un ritm anume de lucru si o imagine clara a modului in care sa isi modeleze prezentul si viitorul.


Mai multe despre branding, despre originalitate in afaceri si despre proiectul Wolf 25 aflam chiar de la Mihaela Pascu, in cadrul unui interviu exclusiv pentru IdeiDeAfaceri:

 

Maria Nicutar: Ai reusit sa iti faci brandul cunoscut in cateva dintre cele mai puternice publicatii din Romania. Ai crescut doua branduri fascinante, Wolf 25 si Mic Dejun de Bucuresti. De ce anume a fost nevoie pentru a ajunge in acest punct?

Mihaela Pascu: De rabdare si de incredere. Cand nu mai aveam incredere, compensam cu rabdare si invers. Trebuie sa crezi ca o sa fie bine, trebuie sa ai incredere. Inveti in timp sa te bucuri de amandoua, in acelasi timp. Si abia atunci incepi sa avansezi si sa devii surd la nerabdarea sau neincrederea altora fata de ceea ce faci. Pasiunea pentru ceea ce fac e de la sine inteleasa.

 

Maria Nicutar: Care au fost investitiile necesare pentru a-ti dezvolta cele doua proiecte de suflet?

Mihaela Pascu: Timp, energie si creativitate. Ieftine, nu-i asa? Dar incredibil de pretioase. Fara ele n-as fi inceput si nu as fi reusit sa fac proiectele cunoscute. Dar le-am demarat pe amandoua abia atunci cand am inteles ca trebuie sa incepi cu ce ai la indemana. Sa spui ca ai nevoie de bani si sa nu faci niciun pas pentru a-i obtine e o scuza si atat. Daca ai nevoie de bani, fa rost de ei. Fa-ti un proiect (si fa-l bine!) si cauta investitori. Nu o sa vina nimeni la usa noastra sa ne lase un sac de bani pe care sa-l descoperim a doua zi.

 

Maria Nicutar: Cat de important este sa investesti in branding personal?

Mihaela Pascu: Depinde de ceea ce vrei sa faci. Daca in profesia ta e nevoie de branding personal, atunci acesta e esential tot asa cum brandingul este elementul-cheie pentru afaceri. Cred ca brandingul pentru o afacere este motorul care poate propulsa business-ul mai departe decat ti-ai imaginat vreodata. Si o sa-i citez aici pe Hamish Pringle si Peter Field care sustin ideea ca disparitia unor branduri nu e consecinta iminenta a unui proces de degradare inerent afacerilor. Un brand poate supravietui unor produse sau servicii prin inovatie. Iar asta e ce-mi doresc sa se intample cu WOLF 25.


 

Maria Nicutar: Daca exista un element aparte pe care il regasesc pretutindeni in proiectele tale, este, mai mult ca sigur, originalitatea. Nu iti este teama sa jonglezi cu elemente noi, cu materiale inedite cand iti realizezi bijuteriile, cu ingrediente cand iti prezinti creatiile culinare. Cat de importanta este originalitatea pentru consolidarea unui brand?

Mihaela Pascu:  Este importanta, dar cred ca pentru a putea fi tot timpul original trebuie sa ai o viziune cat mai clara asupra brandului. Asta iti activeaza creativitatea si te ajuta sa vii tot timpul cu idei noi care sa aiba legatura cu brandul si cu ceea ce construiesti zi de zi. Si revin la inovatie. Nu putem crede ca vom rezista pe piata daca nu inovam, daca nu surprindem periodic, daca nu ne autodepasim si daca nu ne luam chiar si pe noi prin surprindere cu ceea ce reusim sa facem.

 

Maria Nicutar: Cat de simplu este pentru un tanar sa intre in mediul business in contextul actual al crizei economice?

Mihaela Pascu: Nu e simplu, dar cel mai important e ca nu e imposibil. Si mai cred, cu convingere, ca e bine sa nu pornim de la ideea ca ar trebui sa fie simplu. Din pacate, ceea ce se vede in mass-media e succesul obtinut peste noapte, insa nu aceasta e realitatea si, in orice caz, nu cea de durata. Ceea ce nu vedem zi de zi sunt companiile foarte mari create de la zero in Romania, nu vedem afacerile initiate de antreprenori romani si care astazi sunt prezente pe nenumarate piete din strainatate. Se incearca introducerea in scoli a unor cursuri prin care copiii si tinerii sa inteleaga ca au sanse reale de succes si ca nu au de ce sa creada ca tot ce pot obtine in viata e un loc de munca la un angajator. Trebuie sa vedem realitatea dincolo de micul ecran si sa mergem la surse.


Interviul complet poate fi citit AICI.


Autor: Maria Nicutar


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii