Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Greutatea cuvintelor tale

Tags: manager, sfaturi de management, opinia managerului

Ca manager senior, cuvintele tale cantaresc acum mai mult ca altadata. Cand vorbesti, oamenii asculta si raspund. Si asta este si o binecuvantare, si un blestem. Bineinteles, este util ca ceea ce spui (sprijinit fiind de autoritatea pe care o ai) este luat in serios.
Dar trebuie sa te mai gandesti la ceva. Oamenii se gandesc mai mult la ceea ce ai spus sau la intentiile tale?

Asta se intampla cand uiti de rolul tau si vorbesti informal despre orice tema. Poate ti se pare dus la extrema, tras de par, dar, daca mergi la o petrecere cu colegii si spui ca te-ai saturat pana peste cap de politici, s-ar putea ca acestia sa-si impuna sa nu mai abordeze subiectul la birou.
 
Este, daca vrei, un fel de produs secundar al functiei detinute, caci oamenii te iau mult mai in serios decat ar fi facut-o in alte conditii. Ceea ce inseamna ca trebuie sa fii atent la ce spui si cum o spui. Pentru tine, nu exista remarci aruncate la repezeala. Inainte de a vorbi, trebuie sa-ti masori cuvintele si impactul asupra celorlalti.
 
Ceea ce devine si mai important cand vine vorba sa spui ceva despre oameni. Cand evaluezi performanta cuiva, celorlalti li se va parea ca o sentinta. Problema este insa ca esti mai putin informat ca managerii de prima linie, in ceea ce priveste imaginea de ansamblu a performantei unui angajat. Asa ca, ceea ce observi sau presupui poate sa nu fie tabloul complet. In orice caz, ceea ce spui - bazat pe informatii partiale - va avea un impact mai mare decat cuvintele cuiva mai apropiat de situatie.
 
Cea mai buna abordare este sa intrebi si sa-ti tii pentru tine opiniile pana stii povestea completa. Aminteste-ti ca esti cu cel putin un pas in spatele a ceea ce se intampla zi de zi. Ceea ce vezi si ce auzi este numai o mica bucata din intreg.
 
Cand insa este cazul sa iei o decizie sau cand actiunile unui anumit angajat iti atrag atentia, pune urmatoarele intrebari dupa ce, in prealabil, te-ai dat un pas in spate:
 
- Persoanele cele mai apropiate de situatie vad altceva decat ceea ce vad eu?
 
- Ce tipare sau tendinte trebuie sa inteleg din context?
 
- Cine va fi afectat sau influentat de opinia mea in legatura cu aceasta problema? Cum asa?
 
- Cat de necesara este opinia mea in aceasta privinta? Si daca stau deoparte?
 
- Ce ma face sa simt nevoia sa ma exprim in legatura cu aceasta situatie?
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii

0