Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

4 greseli pe care le fac liderii si cum sa le eviti

Tags: management, sfaturi de management, greseli ale liderilor, delegare de sarcini

In calitate de lider, ai multa responsabilitate pe umerii tai. In ciuda celor mai bune eforturi si intentii, greselile tot isi fac aparitia si, atunci cand se intampla asta, este important sa te ocupi de ele intr-o maniera profesionista.
Angajezi prea rapid
 
In faza de startup, fodnatorii trebuie sa munceasca din greu pentru a rezolva tot ce trebuie facut. Este tentant deci sa angajezi primul candidat potential, de indata ce bugetul iti permite, pentru a construi o echipa care sa te ajute. In orice caz, angajarea rapida poate sa-i faca rau afacerii tale.
 
Ai grija ca cel pe care il alegi sa se potriveasca filosofiei si culturii companiei, care sa impartaseasca aceleasi pasiuni si principii ca restul echipei. 
 
Vrei prea multe
 
Uneori, problema nu este ca noul angajat este sau nu potrivit pentru job, ci ca tu, ca lider, te astepti la prea multe lucruri pe care sa le faca respectivul. Orice angajat care promite poate esua daca nu i se dau instrumentele necesare.
 
Cand conduci o afacere, vrei sa-ti cumperi si putina libertate angajand oameni. Le faci un training de o saptamana sa-i inveti ce ai facut tu in doi ani si te intrebi de ce nu au supravietuit. 
 
Formeza-ti temeininc membrii echipa inainte de a le da cheile regatului. Daca nu-i pasuiesti la inceput, fie te vor dezamagi, fie vor coplesiti si vor pleca.
 
Pornesti de la ideea ca tu ai dreptate
 
Aceasta este una din capcanele care-i pasc pe lideri la tot pasul: aceea de a crede ca puterea lor de a lua decizii este nelimitata si imbatabila.
 
Ajung la concluzia asta pentru ca au titlul de sefi. De aici presupun si ca nu asculta la ce spun membrii echipei. Ceea ce duce la o problema grava de comunicare in randul echipei. 
 
Nu delegi responsabilitati
 
Liderii carora le place sa faca lucrurile intr-un anume fel tind sa creada ca sunt singurii care pot finaliza anumite sarcini. Cu un program incarcat si o lista cu lucruri de facut aproape nesfarsita, sefii isi pierd abilitatea de a delega sarcini si isi irosesc timpul pe care ar trebui sa-l aloce lucrurilor cu adevarat importante.
 
Daca muncesti prea prea mult, nu ai delegat sarcini. Ai fi putut sa implici si pe altcineva? Ar fi trebuit sa-i pui pe cei din jur sa faca un lucru sau altul si nu ai facut-o?
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 1 comentarii

Anonim 16-Feb-2017 12:47:34
wh0cd537147 <a href=http://lynoral.bid/>order lynoral</a>

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Ultimele comentarii